3.6

Sing Street

En pojke som växer upp i Dublin under 1980-talet flyr från familjen och den nya tuffa skolan genom att starta ett band för att vinna en vacker och mystisk flickas hjärta.

Originaltitel Sing Street
Regissör John Carney
Manus John Carney
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Ferdia Walsh-Peelo, Lucy Boynton, Jack Reynor, Mark McKenna, Ben Carolan, Percy Chamburuka, Conor Hamilton, Karl Rice, Ian Kenny, Don Wycherley, Aidan Gillen, Maria Doyle Kennedy, Kelly Thornton, Marcella Plunkett, Lydia McGuinness, Des Keogh
Filmnummer 120065

finkan
2020-08-22
Ljuva 80-tal, gillar det mesta med denna film
RustyFilm
2019-10-26
Mycket feelgood och många roliga akter spelas upp i John Carneys förutsägbara men varmt charmerande film med en humor av typ som passar oss perfekt. Det handlar om en kreativt och fantasifull 15-årig kille, Conor (Ferdia Walsh-Peelo) som helt från scratch startar bandet SingStreet. För det mesta är han i detta effektivt påhejad av storebror Brendan (Jack Reynor). Miljön är Dublin, Irland (80-tal). Mycket sköna ljud från bandet och soundtracket i helhet är mycket bra.
2017-09-30
Jag måste uppdatera min kommentar lite och säga att alla dom brister jag kände mig kritisk till är som bortblåsta ur mitt minne. Istället är det alla filmens styrkor som ligger kvar i mitt minne.
supermancover
2017-09-30
Tycker den till och med är nära en femma, så amazed blev jag. Otrolig musik och charmiga skådespelare. Hittar i princip inga fel.
mawCor
2017-09-15
En feelgoodfilm från början till slut. Härlig humor, skönt soundtrack och även en del rörande scener. Glöm Pitch Perfect - så här ska musikkomedier göras!
2017-05-04
Det finns massor här jag skulle kunna vara kritisk mot och om jag skulle börja tänka kritiskt skulle fyran knappast få vara kvar. Men just nu när filmen precis är slut så vill jag inte det. Den har sina styrkor och dom är väldigt fina. Jag saknar dock mest att få se mer av övriga karaktärer. Men otroligt fin och charmig och svängig och dansscenen!
Willeplum
2017-04-21
Var påväg mot ett gott betyg efter första halvan men sista 45 var ett totalt haveri. Feel-good-ivrig så att jag inte klarade att titta på skärmen längre. Uselt!
mammene
2017-04-08
Till en början kändes den inte så engagerande, men musiken och tiden gjorde att den blev underhållande. Filmen svepte över och gick aldrig på djupet fast den hade kunnat det, var väl inte meningen heller antagligen, en trivsam film blev det.
StureStenhög
2017-04-04
Inte lika bra som Once och Begin Again, men Carney visar återigen att feelgood-rullar med musiktema är lite hans grej. Det största minuset denna gång är att lite för många karaktärer känns som karikatyrer, och att man i för hög grad följer en välbekant och enkel filmlogik. Men filmen vill nog egentligen bara vara trevlig, och det är den ju. Jag gillar tidsperioden, Dublinmiljöerna och musiken, och det här är till stor del en kärleksförklaring till skapandeprocessen, och som sådan är den också lyckad. Jag kände framför allt ett visst motstånd i början, men inför en sådan här film får man helt enkelt bara kapitulera
ShenLong
2017-04-01