2.1

Single Santa Seeks Mrs. Claus

Beth är en ensamstående mor som gett upp tanken på kärlek efter att hennes man dött. Hon ägnar all sin energi på sitt jobb inom marknadsföring och på sin son Jake, men en dag möter hon en man som påstår sig vara son till självaste jultomten. Kan hon återfå tron på kärleken?

Originaltitel Single Santa Seeks Mrs. Claus
Alternativ titel A Christmas Romance
Regissör Harvey Frost
Manus Pamela Wallace
Genre 2000-tal, Familjefilm
Skådespelare Cody Arens, Samantha Bennett, Ashlynn Bernard, Crystal Bernard, Wendy Braun, Marcia Ann Burrs, Thomas Calabro, Erik Carr, Katia Coe, Mackenzie Fitzgerald, Miranda Gibson, Steve Guttenberg
Filmnummer 42005

TJ
2014-01-03
Oavsett hur smöriga och overkliga de julfilmer som görs för amerikans TV är, så kan jag säga; jag äääälskar dom, de innehåller allt en svensk bara kan drömma om! Hopp, tro, förtröstan, det där som en svensk film aldrig kan ge. Vi har vår gamla socialrealism. Jag är så trött på socialrealism så jag spyyyyyr, då är dom här "dåliga" filmerna ett otroooligt skönt undantag i den socialrealistiska depressionen. Vi får komma ihåg att socialister försökte utrota tron. Julfimer från USA har bara ett mål, upprätthålla tron!!! Jag kan se dom under julhelgen, resten av året blir det hela omöjligt, men nu är det jul! Låt oss drömma oss bort... om fel och, så finns det en poäng med tro, det är att man kan skapa sig visioner om framtiden, inte alltid riktiga. Men motsatsen, att inte ha några drömmar alls, det är värre!
schramm
2010-12-09
Trodde först att det skulle handla om jultomten himself som skulle raggla runt på diverse barer och ragga tjejer, så gissa om jag blev besviken över att få se Steve Guttenberg, utan tomtedräkt, försöka dra över en karriärkvinna och, kanske framförallt, hennes son. Torr och högervriden hallmarksproduktion som lyckas fungera hyfsat, mycket pga dess totala idioti.
Ondskapt
2010-12-09
Det är ju helt sjukt lökigt och smörigt med en viss aning av pedofili i stämningen, men jag skrattar så mycket att det inte är fullkomligt värdelöst. Inte så jättejuligt med soliga Kalifornien, men det går ner ändå!
Bysh
2006-12-21
helt okej film, men se den inte om du vill ha en massa jul stämning