Singles

Sex unga människor har drömmar om framtiden men har svårt att komma fram till vad de egentligen vill ha ut av livet. Det som förenar dem är den gränslösa kärleken till rockmusik.

Originaltitel Singles
Regissör Cameron Crowe
Manus Cameron Crowe
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Bridget Fonda, Campbell Scott, Kyra Sedgwick, Sheila Kelley, Jim True-Frost, Matt Dillon, Bill Pullman, James LeGros, Devon Raymond, Ally Walker, Eric Stoltz, Tom Skerritt, Jeremy Piven, Peter Horton

Commandante
2018-06-18
En rätt banal romcom, men musiken är gudomlig.
BarryHero
2016-01-14
Trodde den skulle vara grunge:igare. Visade sig vara en ratt konventionell romcom. Matt Dillon var cool dock. Kul med alla cameos.
JimiHendrix
2015-12-31
musiken är en solklar 5a därför får filmen en 4a
2014-11-25
Den största anledningen till att jag kollar in filmer av Cameron Crowe är faktiskt att hans soundtrack till sina filmer är suveräna. Här får man också medlemmar från Soundgarden och Pearl Jam i småroller. Jag gillade verkligen Grunge fast jag var ung i 90-talets början. Filmen är absolut inte Crowes starkaste kort men den går att se....för musiken. 2+
JonteW
2014-06-24
Crowe's Gen X-rulle bjuder på fin underhållning med bra skådespelare i den härliga grunge epoken i Seattle.
Darn
2014-05-18
Filmer om Generation X-människor i tidig eller sen vuxenålder med värdsliga problem finns det några av. Många av dem strävar ofta efter att vara diskreta i sin humor. Här var det mesta dock väldigt subtilt - på riktigt. Givetvis med undantag för många medvetna och ögongodisaktiga detaljer i div poptröjor och den grunge-iga stämning som frontas av en alltid lika cool Matt Dillon.
Murvel48
2013-11-06
Det var svårt att upprätthålla intresset genom hela filmen trots en hel hög med bra skådisar. Svag tvåa.
AlbinWesley
2013-10-22
Förtjusande och felfritt. Älskar berättartekniken och en del annat som allt uppenbarligen inspirerat filmatiseringen av High Fidelity. Denna är inte lika nördig men Cameron Crowe regisserar den utmärkt till att bli lika bra ändå.
tvamvarg
2013-10-18
Oj vissa grejer blir väldigt gamla på kort tid... tittade inte färdigt.
jinjaben
2013-08-27
Förmodligen bästa soundtracket någonsin! Och klädseln! Handlingen är väl helt okej.