2.1

Sinister 2

Courtney, en överbeskyddande mamma, och hennes 9-åriga tvillingpojkar flyttar in i ett hus utanför stan. Här skall hennes söner få en trygg och harmonisk uppväxt. Vad hon inte vet är att huset är dödsmärkt på fler än ett sätt.

Originaltitel Sinister 2
Alternativ titel Sinister II
Regissör Ciaran Foy
Manus C Robert Cargill, Scott Derrickson
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Shannyn Sossamon, James Ransone, Robert Daniel Sloan, Dartanian Sloan, Lea Coco, Tate Ellington, John Beasley, Lucas Jade Zumann, Jaden Klein, Laila Haley, Caden M Fritz, Olivia Rainey, Nicholas King, Michael B Woods

päronanton
2018-08-12
Den är okej men ettan var bättre tycker jag! Båda filmerna har en spänning som är riktigt kuslig!
2017-12-11
Nästan lika äcklig som 1:an men lika usel...
Zok
2017-08-11
Klart mycket sämre än den första filmen. Kan inte säga att detta är en värdig uppföljare. Filmen känns aldrig spännande och är mest tråkig. Lättglömt helt enkelt.
amam
2017-08-08
Som tidigare sagt så är det smalfilmerna som är filmens största behållning. Annars är det ganska standard och aldrig speciellt bra.
Murvel48
2017-06-26
Smalfilmerna räddar tvåan...
Halofreak92swe
2016-10-18
Helt klart sämre än ettan. Saknar den där mörka hemska stämningen. Lite för seg.
BrutusBeefcake
2016-10-03
För mycket barn, otajmade jumpscares (som är skit redan utan dålig tajming) samt saknade precis allt som gjorde den förra ganska så obehaglig. Regissören förstod verkligen inte vad som faktiskt gör en skräckfilm obehaglig. Detta var ren och skär dynga med extra tråk. (2+/15)
DiMMUBoRGiR
2016-08-18
Visst är det både mysigt och läskigt på samma gång med de hemgjorda filmerna, men historien runt omkring... ? Suck. Generiskt och typiskt.
2016-06-06
En okej skräckis tillika uppföljare. 2:an saknar dock den ordentligt otäcka atmosfären som delvis gjorde första Sinister till en favorit. Men produktionsmässigt är den här okej, i alla fall ingen risig b-produktion.
Tatty
2016-05-28
Okej och bra. Lite läskigt men seg i början till mitten av filmen. Senare i slutet började det bli mer spännande så filmen var okej vad jag än hade förväntat mig.