Sinister

Hittade inspelningar hjälper en författare som skriver om verkliga brott att förstå hur och varför en familj mördades i det hus han flyttat in i. Men hans upptäckt gör att han och hans hela familj blir måltavlan för ett övernaturligt väsen.

Originaltitel Sinister
Regissör Scott Derrickson
Manus Scott Derrickson, C Robert Cargill
Genre Kriminalare, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Ethan Hawke, Vincent D'Onofrio, James Ransone, Fred Dalton Thompson, Michael Hall D'Addario, Clare Foley, Juliet Rylance

Skapad 2019-12-21 av rikirock
Familjemannen och skräckförfattaren Ellison Oswalt (Ethan Hawke) flyttar med sin familj till ett nytt hus för att han ska få inspiration till sin nya bok. Han berättar inte för dem att familjen ...   Läs mer »

bnw
2018-04-09
Förbannat tät rulle!
gaskammarvalse
2018-01-14
Hade velat ha barnens filmer i nån specialbox, dom är så sjukt vackra
2017-12-11
Den här filen är inge bra, bara äcklig!
Sarlac
2017-04-12
Först halvan är bra men sista halvan haltar lite. Dock så har den en skitbra atmosfär och gillar mytologin kring the boogeyman i denna film. ;)
J.Voorhees
2017-02-03
En mycket lovande start sim hjälpte att bygga upp en kuslug stämning, dock så levererade inte slutet även om de hade en överraskning
NoWireHangers
2016-12-20
Jag tyckte det verkade ganska lovande. Den byggde upp en ganska bra stämning även om tempot var lite segt ibland. Det var ett mysterium man ville veta lösningen på.. Men tyvärr levererade slutet, i min mening, inte alls.
Abigor
2016-11-07
Sedvanlig seg skräckis som utspelar sig på en och samma plats i princip hela filmen, inget nytt, slutet dock bra.

2016-10-25
Denne var bra, fikk noen skjelvninger. -4.
Halofreak92swe
2016-10-17
Nästan lika ruggig andra gången. Musiken är väldigt creepy. Blir att se uppföljaren nu.
lekke
2016-07-28
Stundtals riktigt effektiv rysare fumlar bort sig i ett par två-tre "hoppa till"-sekvenser, vilket är lite synd och billigt för stämningen är mer än tillräcklig. Hawke inte helt dum.