2.3

Sirens

En ung och blyg präst, Anthony, får i uppdrag på sin resa till Australien att leta upp den kontroversielle konstnären Lindsay och "tala honom till rätta". Lindsay lever med sin hustru och tre modeller i en frigjort avklädd konstnärskoloni.

Originaltitel Sirens
Regissör John Duigan
Manus John Duigan
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Hugh Grant, Sam Neill, Tara Fitzgerald, Elle Macpherson, Portia de Rossi, Kate Fischer

2014-11-16
Detta är en nästan godkänd film men inget man minns, trots många bra skådisar, i alla fall när man ser till själva historien. Åt andra sidan finns inslaget av nakna kvinnliga kroppar och det kanske gör mer för tonårskillar än mig i nuläget, tänkte jag till jag såg fotomodellen Elle Macpherson. Ibland är vi män verkligen enkla!
Djason
2014-03-25
Mycket vackert att titta på så egentligen borde man väl inte klaga men det är ganska segt och tråkigt.
Supernaut
2012-02-02
Meningslöst och tråkigt.
larox
2011-10-19
Vacker, sensuell med viss humor. Utspelas till största delen i en konstnärsateljé
hassehans
2011-09-21
Gulligt och naket!
Albion
2010-12-03
En bagatell, javisst, men med en lättsam och smårolig ton. Betyget räcker till en svag 3;a.
MaraJade
2010-04-04
En extremt svag 2:a till denna lilla sega film.
Kosmoskorven
2009-03-11
Fy fan vilken lam jävla film!
WederLight
2008-09-03
Seg handling men ett par bra skådesplarinsatser. Ett sömnpiller.
kboman
2007-02-23
Argh... man känner ett behov av att tvätta sig med klor efter att sett den här filmen!