Sirius

Om det finns annat liv i universum och vi blir besökta, hur tar de sig hit? Det finns många teorier och Sirius söker att åskådliggöra några av dessa.

Originaltitel Sirius
Regissör Amardeep Kaleka
Manus Steven Greer
Genre Dokumentär, 2010-tal

Halofreak92swe
2015-01-12
Intressant dokumentär. Jag är en sci-fi-nörd och älskar sådana här konspirationsteorier så detta var väldigt spännande:) Aningen rörig dock, de hade gärna fått fokusera mer på just ET's istället för att gå in på massa andra grejer.
Aven
2013-05-24
För många teorier samtidigt. Hela "meditera med alla organismer i hela universum"-grejen förstör trovärdigheten i de mer intressanta, faktabaserade teorierna. Hade gärna sett en mer fokuserad dokumentär. Finns en del intressant här, men man får vada genom lite skit.
DiMMUBoRGiR
2013-05-13
Alltså, ämnena i filmen är ju ytterst intressanta och viktiga att lyfta fram, men det är kanske lite väl spretigt med alla konspirationsteorier, new age-hokuspokus, antigravitationsuppfinningar, obduktioner och reguljära filmer på UFOs. Dessutom är det svårt att ta allting på allvar när den gode berättarrösten målar upp dr. Greer som en supermänniska. Nä, mindre kassa övertalningsförsök och mer konkreta grejer nästa gång!