3.3

Sista beställningen

Jack har nyligen avlidit och tre av hans vänner och hans son beger sig i bil till kusten för att uppfylla Jacks önskan att få sin aska spridd i havet. Under resans gång får vi följa vännernas minnen av Jack och vad de upplevt tillsammans. Förutom återblickar från männens liv återges även relationen mellan Jack och hans fru.

Originaltitel Last Orders
Regissör Fred Schepisi
Manus Fred Schepisi
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Ray Winstone, Michael Caine, Helen Mirren, Bob Hoskins, Tom Courtenay, David Hemmings, Kelly Reilly, Anatol Yusef, Stephen McCole, JJ Feild

RustyFilm
2016-12-08
Det här är en trivsam film med stämning av Engelskt sinnelag och melankoli. Filmen byggs av mängder av tillbakablickar och historien blir intressant med detta berättarsätt (dock tycker jag att dessa tillbakablickar borde vara mer ”tekniskt markerade” för att få ett mer helgjutet flöde). En undervärderad film som är småmysig, se den
Dele
2015-10-24
Sentimental nostalgihistoria där karaktärerna ofta känns mer som just karaktärer än människor, och känslorna fabricerade. På det så är det dessutom riktigt mossigt och gubbigt.
Zipper
2012-04-11
Rekommenderad fyra?! Nej! Trist gubbfilm.
jonbo
2011-07-12
Sådandär trevlig myspysig brittisk film med stabila insatser rakt igenom. Men det är inget jag kommer minnas för evigt.
bytat
2010-08-22
bra skådespel och intressant idé men lite för långsamt sentimental och stundtals brittiskt klämkäck.
Chrishole
2010-08-14
Inget fel på men alltför meningslös story. Gubbsentimentalism.
O´Reilly
2008-04-27
Love Bob Hoskins!
Rosette
2008-04-24
varför envisas tv 3 fortfarande att visa bra film på natten? om bara tv 3 skulle ta alla bra filmer o visa de kl. 21 istället skulle vi slippa grannfejden o annat skit!
yrkeschaufföre
2008-04-09
Jag gillar hur den hoppar runt i tid och mellan olika karaktärer till synes helt ologiskt och sedan vävs allt ihop riktigt snyggt i slutet!

2008-03-13
Kärlek till TV3 för schemaläggningen!