3.3

Sista beställningen

Jack har nyligen avlidit och tre av hans vänner och hans son beger sig i bil till kusten för att uppfylla Jacks önskan att få sin aska spridd i havet. Under resans gång får vi följa vännernas minnen av Jack och vad de upplevt tillsammans. Förutom återblickar från männens liv återges även relationen mellan Jack och hans fru.

Originaltitel Last Orders
Regissör Fred Schepisi
Manus Fred Schepisi
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Ray Winstone, Michael Caine, Helen Mirren, Bob Hoskins, Tom Courtenay, David Hemmings, Kelly Reilly, Anatol Yusef, Stephen McCole, JJ Feild

Bomkia
2008-02-17
Gripande film med fantastiskt skådespeleri och väldigt bra manus på ett sånt där typiskt brittiskt sätt. 4+
smichael
2008-02-11
Äkta TV 3 att lägga en (på förhand iaf) kanonfilm mitt i natten och köra typ Rocky 23 eller Van Damme på bästa sändningstid. Jävla skitkanal.

2007-10-07
Fantastiskt fin berättelse, med utmärkta skådisar. Jag gillar charmen, och de sköna tempot i filmen. Svärd, lite vemodig film.
asne
2007-08-02
Jag ser på långa filmer och TV-serier. Den här var för kort för mig.
Mio
2006-03-27
Vardagligt, småtyket och hur bra som helst.
origC-J
2005-12-31
Välspelat, lågmält och föredömligt långsamt. Underbar liten film med melankolisk stämning.
NOOP
2004-09-08
Långsamt harmoniskt tempo. Dock är boken avsevärt bättre, men tack vare skådespelarna blir det änå en bra film
Liamg
2004-04-03
Sevärd men inget extra. Fina skådespelarinsatser rätt igenom!
flair_3
2004-01-04
brittiska skådis-gubbar vet vad dom gör...
Delirium
2003-05-15