2.4

Micke & Veronica

Knappt har sågspånet lagt sig innan överklasskvinnan Veronica faller för Micke, snickaren som hon anlitat. Men deras gemensamma barn har svårt att förstå attraktionen. När båda familjerna samlas för att fira midsommar i hennes föräldrars sommarhus blir kulturkrocken ett faktum.

Originaltitel Micke & Veronica
Alternativ titel Last Chance
Regissör Staffan Lindberg
Manus Jimmy Lagnefors
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Izabella Scorupco, David Hellenius, Suzanne Reuter, Philip Zandén, Claes Ljungmark, Cecilia Ljung, Peter Engman, Malin Arvidsson, Dag Malmberg, Peter Magnusson (II), Lisbeth Johansson, Bo Lyckman, Kalle Westerdahl, Mira Nilsson

HerrNenne
2019-06-16
Svagt okej men det är bara tack vare bra skådisinsatser. Själva storyn är en katastrof där allt spårar ut pga onödiga lögner och ingen pratar med varandra, och finns heller inte mycket kemi mellan personerna.
wasteoftime
2018-06-19
Det första som slår mig när jag ser denna är, att även om jag inte hade trott det, så funkar David Hellenius relativt bra när han är fri från Peter Magnusson. Jag trodde länge att det var tvärtom. Men det verkar vara vilket som. De båda tjänar på frihet från varandra. Därmed inte sagt att det är bra. Det är bara inte lika tokdåligt som när de gör något ihop. De få scener de delar är ju verkligen dåliga på så många sätt. Vad vill jag då ha sagt? Att detta var betydligt mycket mindre dåligt än vad jag hade befarat. Men det är fortfarande ganska dåligt. 1,3 på SH-skalan.
2018-04-16
Usel, usel!
Murvel48
2018-04-08
Störiga ungjävlar och en massa icke trovärdiga stereotyper. Men framförallt borde Hellenius och Magnusson bytt roller.
Nalleman
2018-04-04
En och annan rolig replik men inte så mycket mer.
vonadel
2018-01-22
Hade först tänkt ge denna en trea, men nä, jag får nog bli lite hårdare i min bedömning. För den här är ju faktiskt ingen höjdare. Tyckte först den var lite "trevllig", typisk TV4-film, men sen tar den intetsägande och som flera andra också nämner, det förutsägbara överhanden. Taskigt skådespel också på flera håll. Kan inte ta varken Hellenius eller Magnusson riktigt på allvar. Vet inte om man är lite för påverkad av deras historia som ständiga pajasar, eller om de helt enkelt inte är så bra skådisar. Bäst var helt klart Reuter. 4/10
zyxz
2017-11-04
Så sjukt dåligt och förutsägbart
2017-09-02
Godkänd
purskatuja
2016-07-31
Hela filmen är som en våldsam hjärtinfarkt.
kanemura
2016-07-31
Sliskigt, skakigt skådespel från Helenius och EXTREMT förutsägbart. Illamående.