2.2

Sista utvägen

1965 blev gården "Årets jordbruk" och Chrustjov kom på besök för att se ett riktigt amerikanskt jordbruk. 20 år senare driver sönerna Terry och Frank gården som är högt belånad och det slutar med konkurs. Men banken får inte gården; Terry och Frank bränner hellre ner den och rånar banken som hämnd. För andra hårt pressade bönder blir de hett nyhetsstoff och en modern Robin Hood-myt på rånarturné mot iskalla banker. Men för myndigheterna är de en farlig symbol som hotar samhället och som till varje pris måste oskadliggöras...

Originaltitel Miles From Home
Regissör Gary Sinise
Manus Chris Gerolmo
Genre Drama, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Richard Gere, Brian Dennehy, Kevin Anderson, John Malkovich, Terry Kinney, Penelope Ann Miller, Helen Hunt, Francis Guinan, Laurie Metcalf, Judith Ivey

picklessmulan
2017-05-26
Denna film hade kunnat vara så mycket bättre. Manuset och storyn känns intressant men misslyckas att förvaltas på ett bra sätt.
2013-12-26
Dramat fungerar ovanligt bra och det är lätt att fångas av storyn. Brödernas naivitet är dock en störningsmoment och ibland verkar åtm Geres rollkaraktär lätt utvecklingsstörd vilket drar ned helhetsintrycket. Svag trea.
Morwenna
2012-07-31
Bättre än jag väntat mig. Trean är dock svag.
SuperSaaaraah
2008-08-21
Detta är en tänkvärd film som är verklighetsrogen och realistisk. Detta öde skulle kunna inträffa många amerikanska bönder. Fast den är inte så bra/gripande att man vill se om den eller så. Men en stark trea får den.
jimmyringo
2006-06-08
Fy fan vilken soprulle Gere är pinsamt dålig
chris_lambert_
2005-07-09
ok film av sinise .. men ja, inte alls i samma klass som "möss o människor" ..
Fredelius
2005-05-15
Tunt manus som dras ner ytterligare av en riktigt dålig Richard Gere. Enda behållningen med filmen är John Malkovich lilla biroll. Undvik denna film om ni kan!
Lesky
2005-04-10
Helt okay film, förtjänar en knapp trea.
EvilNed
2004-11-12
Helt ok drama, men inte mycket mer.
2004-10-18
Jag ser inte tjusningen i en påse ultraamerikanska sentimentala moralkakor presenterade i redneck-tappning.