Sister Street Fighter

Tinas bror, Lee Long, jobbar som undercover agent. En knarkliga som smugglar heroin från Japan till Hong Kong tar fast Lee Long när han försöker infiltrera ligan. Tina får hjälp av Sonny Kawasaka för att rädda sin bror.

Originaltitel Onna hissatsu ken
Alternativ titel Female Fighting Fist in Danger, Woman Certain Kill Fist, Jo hissatsu ken, Nyô hissatsu ken
Regissör Kazuhiko Yamaguchi
Manus Masahiro Kakefuda, Norifumi Suzuki
Genre 70-tal, Action, Drama
Skådespelare Etsuko Shihomi, Sanae Obori, Hiroshi Miyauchi, Kenji Ohba, Tatsuya Nanjo, Sonny Chiba, Bin Amatsu, Hiroshi Kondô, Hisao Mizoguchi, Gôzô Sôma, Masashi Ishibashi, Emi Hayakawa, Sanae Ôhori

schramm
2020-02-07
total nonsens när etsuko shihomi måste karatesparka ner typ 500 pers för att hitta brorsan. orimlig, men vem kollar på den här typen av film för att reflektera över samhället. vi vill se karatesparkar! högt och lågt! fram och bak! höger och vänster!
JeremyClarkson
2015-08-15
Fler filmer borde innehålla "thaiboxningsamasoner".
Tsurugi
2015-07-14
Riktigt härlig actionrulle med hårdaste actionbruden jag sett hittills, inte en trist minut och lite lagom blodsprut och gore. Det går inte lätt fel med Sonny Chiba, men om man förväntar sig en film som The Street Fighter med Chiba i huvudroll så blir man nog lite besviken. Klar fyra.
virre_erriv
2008-08-09
det är inte Karate, det är inte Kung-Fu det är Shorinji-Kempo (shorinji-kempo.org) Vilket jag tränar så jag finner filmen lite extra trevlig
fisk0
2006-08-02
Ingen Street Fighter-film på riktigt, utan bara döpt efter Street Fighter-serien eftersom Sonny Chiba medverkar i en liten roll och att storyn är likartad. Men rätt snygg var den, dock inte samma klass som Street Fighter-filmerna.
MilkMonkey
2005-08-04
vet inte om det var min kommentar här som gjorde det, men nu har jag en flickvän som heter Etsuko . . . eventuella kung fu skills är jag dock ovetande om
MilkMonkey
2004-10-31
jag tycker Etsuko Shihomi liknar Bruce Lee, både i mimiken & kung fu skills, är det därför hon ofta spelar kines?
Kaneda
2004-08-05
Bra Kung-Fu men alldeles för lite Sonny Chiba.