2.4

Six Figures Getting Sick

Animerad kortfilm om sex män som spyr över en eld. En siren ljuder hela tiden under de fyra minuter filmen pågår.

Originaltitel Six Figures Getting Sick
Alternativ titel Six Men Getting Sick (Six Times)
Regissör David Lynch
Genre Kortfilm, Animerad, 60-tal

Salvation_Mind
2014-05-22
Fyra minuter för lång.
Sir_Lord
2014-04-13
Helt psykedelisk. Titeln är höjdpunkten på "filmen"
Lunatisk
2014-04-03
Hahah de längst fyra minuterna i mitt liv! Det bästa med denna kortfilm var dess titel.
Rehn108
2013-09-24
Så där ja! Nu har jag inlett ett David Lynch-kortfilmsmarathon med... ja, vad det nu var jag just såg. Eh. Nej. Jag har inga ord. Lynch verkar ju i alla fall inte ha lagt till med det suggestiva på senare år.
Kimchi
2013-02-08
Gillar konst men det enda positiva med den här är att den inte är längre än 4 min.
AlbinWesley
2012-12-21
Som experiment och konstverk funkar det väl, någon behållning utöver det kan jag inte påstå att jag hade.
Valarn
2012-12-10
Gillade inte sirenen. Väldigt repetitiv och ointressant. Snarare konst än film.
CultOfZenith
2012-09-20
Alltså, Lynch är ju en duktig bildkonstnär, men här känns valet av medium missriktat. Som installation hade det säkert fungerat utmärkt, men knappast som kortfilm.
ziferN
2011-09-01
Ja, vad tänkte Lynch egentligen på när han gjorde kortfilmen? Definitivt en av hans sämsta.
MaraJade
2010-10-24
Sirenen är väldigt störande, men med eller utan den så hade jag nog ändå inte gillat kortfilmen.