2.2

Six Underground

Sex individer från olika delar av världen, var och en experter inom sitt område, har blivit särskilt utvalda; delvis på grund av sina färdigheter, men även på grund av deras vilja att radera sitt förflutna för att kunna förändra framtiden. Gruppen har sammanförts av en gåtfull ledare vars enda uppdrag i livet är att säkerställa att deras handlingar blir ihågkomna, även om han och hans kollegor inte blir det.

Originaltitel 6 Underground
Regissör Michael Bay
Manus Rhett Reese, Paul Wernick
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, Mélanie Laurent, Manuel Garcia-Rulfo, Ben Hardy, Adria Arjona, Dave Franco, Corey Hawkins, Lior Raz, Payman Maadi, Jurij Kolokolnikov, Kim Kold, Lídia Franco, James Murray, Lukhanyo Bele, George Kareman, Daniel Adegboyega, James Carroll Jordan, Ron Funches

Argo_L
2020-10-04
Biljakten var mest värdelös. Bad guys dök upp från ingenstans. En sekund står de stilla med bilen och finns ingen bakom dem. När de börjar köra då finns redan bil bakom dem. fanns massa sådant. Var mycket overklig.
2020-07-01
Jag älskar, älskar, älskar filmens första 20 minuter. Mycket kan sägas om Michael Bay men under dessa första 20 min visar han sin allra bästa sida. Biljakten, action, effekterna, stunten, Ryan Reynolds humor, scenografin, och kameraarbetet är allt av toppklass. Hade filmen slutat efter dessa 20 min hade filmen fått full pott. Ärligt talat skulle jag rekommendera er att endast se dessa 20 min och låtsas som att detta var en kortfilm och sedan stänga av filmen. Resten sänker bara betyget.
HerrNenne
2020-01-26
Full fart hela tiden men tack vare att man lagt ner mycket tanke i actionscenerna så lyckas man hålla dom nyskapande och intressanta, och det gör att filmen klarar sig ända in i mål. Håller med den som klagar lite på klippningen, och det är sant, ibland blir det för hackigt. Storyn är basic, det är bara en actionkavalkad, men en rätt charmig och lättsam sådan (förutom det faktum att människor runt om brutalt dör som flugor vilket ger lite blandade känslor när man har en så kul åktur).
Djason
2020-01-19
Vem är honungsgrävlingen? haha sjukt kul. Man får ta filmen för vad den är och här fungerar Bays alla slowmotionscener hyfsat. Snygga actionscener och skön humor sen får man bortse från all logik.
hsimpson
2020-01-11
Oerhört provocerande att sådan här film får produceras.
klatjoffs23
Är människor magnetiska?
theFeber
2020-01-11
Sån skit! På alla plan! Dialog, scener, manus.... alltså.. va fan.
2020-01-05
Bitvis blir jag faktiskt glad av flera kreativa och inspirerade actionscener, tyvärr tycker jag Bay klipper sönder dom och gör det svårt att liksom uppskatta hur snygga dom är. Jag uppskattar ändå lite Bayhem men det räcker inte långt. Som så ofta med Bays filmer har jag svårt för tonen, försök att blanda humor och allvar funkar inte alls för mig och Bays morbida humoristiska sida uppskattar jag inte alls, vare sig i lik som körs över i Bad Boys 2, kroppsdelar som grillas i Pain and Gain eller oskyldiga bystanders om dör brutalt här. På sätt och vis uppskattade jag ändå att folk runt omkring dog, det känns ofta krystat i actionfilmer hur ingen kommer till skada i vilda biljakter och andra stora actionscener bland folk. Men tonen i hur det görs funkar inte alls för mig. Sen är själva storyn och karaktärerna så tafatta och tunna att det inte bär någonting. Jag gillar ändå en del charm och humor som finns här, Ryan Reynolds är bra även om han kör på rutin här. Men på det stora hela, en hyfsat underhållande men svag tvåa.
ulpe01
2020-01-03
Totalt ohämmad Michael Bay, hela tiden. Hade riktigt kul med intensiva biljakter, ostiga one-liners och grafiskt våld som framkallade samma typ av reaktioner som när jag ser knivfajter i John Wick-filmer (hand för munnen för att inte skrika högt, och mycket grimaserande).
finkan
2019-12-28
Rörigt men biljakter, specialeffekter och massa action i full fart, gillade denna