3.1

Sjusovaren

En hälsobutiksägare blir nedfrusen på 1970-talet. 200 år senare väcks han till liv av en radikal oppositionsgrupp för att hjälpa dem störta en förtryckarregim.

Originaltitel Sleeper
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen, Marshall Brickman
Genre Komedi, Science Fiction, 70-tal
Skådespelare Diane Keaton, Woody Allen, John Beck (II), Mary Gregory, Don Keefer, John McLiam, Bartlett Robinson, Chris Forbes, Mews Small, Peter Hobbs, Susan Miller

Harford
2017-02-19
Inte så dålig film men det är svårt att uppskatta Woody Allen sedan han våldtog ett barn.
sawa
2016-07-28
Ganska oförarglig film, trots Woody Allen.
ASSFACE
2016-03-11
Himla kul och smart!
2016-01-12
Sön helhet ganska tråkig. Vissa gags och kommentarer är hög Allen-klass men helheten engagerar inte alls.
Ful_fisk
2015-02-07
Nja, jag är skeptisk… En av Woody Allens mest hyllade renodlade komedier, men det gick lite väl långt mellan skratten. Ibland är det riktigt roligt, men storyn försvinner mellan gagsen och man hinner tröttna. Lite tråkigt. Ta pengarna och stick och Bananas är klart bättre filmer inom Allens slapstick-artade period. En besvikelse.
Sznax
2015-01-30
Tänka sig, Woody Allen har gjort en rolig film. Betyg 7.3
Raimo_1985
2015-01-27
En trea får det väl bli. Rolig men fånig tid Tok-Allen. Roligare och lite omväxlande att se istället för filmerna han gjort senare där det är mycket medelålders medelklass-intellektuella och lite kärlekstrubbel mellan intellektuell patetisk gubbe och ung tjej.... Vissa grejer i denna framtidskomedi är riktigt mossiga, t e x sexistiska skämt, medans en del är klockrent.
92axha10
2014-03-07
En "tidig, rolig film" är vad man kan säga om denna. Allen är inte lika rapp som man sett honom i annat. Han gör en hyllning till Slapstick och manuset är fenomenalt. Det finns mycket små saker man kan uppskatta och le åt.
Darn
2013-10-12
På pappret är det en väldigt ambitiös och kul idé. Dessutom hämtas mycket inspiration från stumfilmens rörelsemanér som blir en fin homage. Resultatet blir bara lite för buskisartat och plumpt. F ö är det väldigt roligt hur framtidsskildringar alltid blir sådana tidsmarkörer.
Astrojacob
2013-08-04
En ren hyllning till Bröderna Marx och stumfilmsgenren men jag såg den bara för att jag läst att Douglas Rain gjorde en Cameo med sin röst. Han är HAL i Kubricks "2001". Allen briljerar med sin egen lilla skruvade mix av Matrix och sci-fi. Mycket banalt och 70-tal men humorn räddar en Trea.