2.9

Skattkammarön

Unge Jim Hawkins träffar piraten Long John Silver.

Originaltitel Treasure Island
Regissör Byron Haskin
Manus Lawrence Edward Watkin
Genre Äventyr, Familjefilm, 50-tal
Skådespelare Bobby Driscoll, Finlay Currie, Basil Sydney, Robert Newton, Walter Fitzgerald, Denis O'Dea, John Laurie

TFJ
2020-12-23
Stabil film, Newton höjer den till en fyra.
mahasarakam
2018-03-18
Underhållande--om man har barnasinnet kvar. Robert Newton är riktigt bra.
Dutch
2014-10-02
Mysig barnrulle. Newton var otroligt bra som Silver.
Bomkia
2013-12-13
Bra grundhistoria såklart och Newton är förstås fantastiskt. Härligt matinéeäventyr. 3+
foppa99
2013-09-02
Skrattkramarkön e en av de bästa storysarna ever
SteamboatW
2008-05-29
Lite gammal och lite åldrad... Trelawney är lite väl dum.. men Silver... Robert Newton som Silver gör hela filmen. Det är han som gör att jag sätter betyget så högt.
Steinman
2007-04-21
Det blir riktigt bra när de väl kommer fram till ön, och i övrigt är den helt okej också. Förutom slagsmålsscenerna då =)
Kubrick
2007-04-21
Bra och lagom film, dock inte så mycket pirater och skatter som jag hoppats på, handlar mer om diplomati och falskspel. Slagsmålsscenerna var sjukt amatörmässiga och ibland ser man det uppbundna foten sticka ut som en stor bula på Silvers rumpa.
Mat1az
2007-04-04
Här snackar vi piratfilm! Robert Newton som Long John Sliver slår ju Depp på fingrarna när det gäller sjöröveri. Helt fantastisk matiné!
Eorling
2006-10-30
Den här är mycket bättre än versionen från 90-talet med äcklet Charlton Heston i huvudrollen. Vill ni se den bästa versionen ska ni se Disneys Skattkammarplaneten. Där har de lyckats få fram några personligheter i alla fall.