2.7

Skenet bedrar

För att finansiera sitt nya hus hyr Andy och Tracy ut övervåningen till den polerade kirurgen Dr Hill, som nyligen flyttat till stan. Plötsligt är de tre invecklade i intriger, svek och lögner där inget - eller ingen - är vad de säger sig vara.

Originaltitel Malice
Regissör Harold Becker
Manus Scott Frank, Aaron Sorkin
Genre Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Alec Baldwin, Nicole Kidman, Bill Pullman, Anne Bancroft, Gwyneth Paltrow, Peter Gallagher, Josef Sommer, Bebe Neuwirth, George C Scott, Tobin Bell, Debrah Farentino, William Duff-Griffin, Diana Bellamy, Brenda Strong

Skapad 2019-12-08 av Rollywood
Välgjord thriller av Harold Becker med Hollywoods skådespelarelit. En film för den som söker lite extra spänning och orkar hänga med på en handling med många svängar.[*] Andy Safian (Bill Pu...   Läs mer »

gjoob
2018-01-29
Trivsam standardthriller med en del oväntade tvistar. Bra tidsfördriv även om den inte lämnar några bestående intryck.
Tatty
2016-12-11
Spännande film med Nicole Kidman, Alec Baldwin och Bill Pullman. De spelade rollerna bra.
RustyFilm
2016-12-10
En trevlig thriller med de vanliga ingredienserna spänning, mord och bedrägeri men receptet är bra. Lite listigt och ovanligt. Tråkigt med 4:3 och stereo.
2016-11-17
Väldigt bra och spännande thriller med bra skådespelare.
Starlette
2016-05-31
Oförutsägbar.
NoWireHangers
2016-04-12
Om man överanalyserar kan man säkert hitta en massa logiska luckor i intrigen men jag tyckte det var ett trevligt och ganska oförutsägbart mysterium som var klart underhållande.
2016-04-05
Trean är ganska snäll men den är mer oförutsägbar än det mesta man ser och det gör att jag uppskattar den och håller mitt intresse uppe. Är lite småtafflig och sådär men funkar rätt bra ändå.
Andreas_
2013-03-30
Helt okej Thriller som försöker sig vara lite "Hitchcock aktig" och den lyckas halvdant. Skådisarna gör även dom ett helt okej jobb, varken mer eller mindre, så helt okej film skulle jag vilja säga och se endast om du inte har något bättre att se en regnig höst eller vårkväll. svag 3:a
sawa
2012-01-15
Ganska ointressant.
AddeColciago
2011-11-28
Den här storyn innehåller allt. Varenda vändning som bara går att trycka in finns där. Dessutom finns det en stor mordutredning som egentligen bara fyller funktionen att den möjliggör ännu fler vändningar. Den starka casten gör vad de kan och well, det fungerar väl faktiskt rätt bra.