Skilsmässa på franska

Systrarna Isabel och Roxy får uppleva en kulturkrock av det krångliga slaget när Isabel upplever l'amour med en gift fransk diplomat. Samtidigt står den gravida Roxy inför skilsmässa, le divorce - och hennes ex-make är släkt med Isabels älskare!

Originaltitel Le Divorce
Regissör James Ivory
Manus Ruth Prawer Jhabvala, James Ivory
Genre Drama, Romantik, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Kate Hudson, Naomi Watts, Glenn Close, Stockard Channing, Sam Waterston, Stephen Fry, Matthew Modine, Bebe Neuwirth, Jean-Marc Barr, Leslie Caron, Romain Duris, Thomas Lennon, Thierry Lhermitte, Melvil Poupaud

2014-12-07
Ibland krävs det inte mer än att t.ex. Kate Hudson och Naomi Watts är med i samma film för att jag ska se den. Tyvärr levde varken filmen eller de båda vackra och charmiga skådespelarna upp till mina förväntningar. Detta med att blanda franska och amerikanska skådespelare och även de båda språken är i alla fall ingen hit denna gången. 2+
yrkeschaufföre
2014-03-30
Det är 8 år sen jag såg den sist, nu tittade jag bara med ett öga men den ligger farligt nära en etta. Jag satt åxå å undrade om statsanställda får röka på jobbet i Frankrike eller om det är hur Hollywood tror att det är där?
Gigi1943
2012-07-22
Rörig och fånig, trots att Naomi W var med (jag gillar ju verkligen henne), det är bara nån vecka sen jag såg den men har glömt toalt vad den handlade om! Hade dock skrivit em tvåa i mitt filmblock! Oj så snälla jag måste ha varit ...
bunnyboy
2010-09-10
så pretto att jag kräks i munnen, samtidigt som jag flinar mig igenom hela filmen, för att den är så löjligt dålig. en av de tio, kanske fem, sämsta filmerna jag sett i hela mitt liv.
cvitamin
2009-11-20
kate hudson gör sin roll (Y) men anars så suger hela handlingen o specielt Naomi Watts pojkväns älskarina Maid elr vad hon nu heter :O
Aidahog
2008-07-12
Blev förvånad över den totala oförmåga att koppla samman de ganska skilda historierna som utspelas mellan de två systrarna. Jag tycker även filmen är dålig på att fånga de kulturkrockar som påstås bygga handlingen..
MrsSmiths
2008-07-01
Frankrike är värdelöst.
fridenpaden
2008-05-03
Hemsk dålig. Sådant här skräp ska aldrig se dagens ljus. Det närmsta komedi den kommer är att filmen är ett skämt.
Jossevisp
2007-09-28
Det sämsta skit jag sett i hela mitt 22åriga liv
snövitt
2007-07-07
Blev förvånad över att den inte kändes överdrivet amerikansk. Jag upplevde inte heller karaktärerna så, men den var ganska ytlig och diffus med händelserna. Uppskattade dock realiteten i den. Jag har bott i Frankrike. Ganska jävligt trist filmat. Paris liksom! Hade kunnat vara mycket mer drama och då menar jag inte dramatik utan lite mer djupgående. Vore spännande att sett den utifrån en annan regissör synvinkel!!!