3.3

Skin

Verklighetsbaserad berättelse om ett vitt par i Sydafrika som fick en svart dotter under oroligheterna under apartheidtiden.

Originaltitel Skin
Regissör Anthony Fabian
Manus Helen Crawley, Anthony Fabian
Genre Drama, Biografi, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Jeremy Crutchley, Sam Neill, Sophie Okonedo, Zoea Alberts, Nomathamsanga Baleka, Alice Krige, Tony Kgoroge

Tatty
2015-09-26
Okej film. Inte jätte dålig film. Men intressant och sorgligt.
annihilat0r
2014-06-17
"Skin" är en gripande berättelse från apartheidens Sydafrika – grundad på verkliga händelser. Seriösa skådespelare och trovärdiga miljöer genererar starka intryck. Temat är så pass allvarligt att det känns – människans mörka historia känns. En välgjord och intressant film som skildrar det vidrigaste strukturella systemet i modern tid.
Mortiis
2014-05-18
Alltså... En intressant och fascinerande story som skulle kunna bli en stark film, men fy fan, jag kunde inte ens se klart filmen då manus håller så extremt låg klass. De flesta scenerna är kanske 30 sekunder långa och innehåller oftast ett enstaka, fåordigt meningsutbyte i stil med "I have many black friends" - "I am not black" varpå det klipps till nästa scen som är uppbyggd på precis samma vis. Detta skapar ingen känsla av trovärdighet - varje scen verkar bara finnas till för att stylta handlingen vidare, utan att bygga upp en röd tråd eller något djup i karaktärerna.
okidoki
2014-05-15
intressant.
Elizadushkufan
2014-05-13
En mycket gripande och välgjord film. Absolut sevärd.
92axha10
2014-05-10
Riktigt gripande film som baserad på verkliga händelser ger den ett riktigt djup. Väl berättad med ett bra tempo som på ett trovärdigt och äkta sätt porträtterar händelserna i gamla Sydafrika.
Valarn
2014-05-08
Njaaa.
foppa99
2013-03-26
ser otroligt fjantigt ut när en kvinna ska spela tonåring, men historien e intressant o filmen helt ok
JimCarrey
2013-02-21
Den här historien skulle kunnat bli en bra film - det blev det inte
majkpajk
2011-11-14
.....som tidigare sagt. alla borde se den.! !