2.1

Skiptrace

Filmen kretsar kring Hongkong-polisen Bennie Black vars systerdotter blir kidnappad av den kriminella ledaren Victor Wong som han har försökt sätta dit i över tio år. Nu tvingas han leta upp den enda personen som kan hjälpa honom att hitta henne, den kaxige och rappkäftade amerikanske storspelaren Connor Watts.

Originaltitel Skiptrace
Alternativ titel Jue di tao wang
Regissör Renny Harlin
Manus BenDavid Grabinski, Jay Longino
Genre 2010-tal, Action, Komedi
Skådespelare Jackie Chan, Johnny Knoxville, Fan Bingbing, Eric Tsang, Eve Torres, Winston Chao, Yeon Jung-hoon, Shi Shi, Michael Wong (I), Dylan Kuo, Na Wei, Charlie Rawes, Michail Gorevoj, Sara Maria Forsberg, Jai Day, Sabrina Qiu, Zoe Zhang

-kakihara-
2017-10-13
Ganska kass kopia av rush hour filmerna och Shanghai noon men mycket mycket sämre. Har ett visst underhållningsvärde men förväntningarna på denna i och med Renny Harlin var höga och det grundade för en stor besvikelse. Man får istället se fram emot och hoppas på nya rush hour och Shanghai noon filmerna. En svag tvåa av fem
2017-08-02
Renny Harlin må ha några grymma actionrullar i bagaget, men numera är han inget namn att förlita sig på. Trött actionkomedi med en gammal Jackie Chan som visst ska ha cred för att han försöker. Det blir dock inte det äventyret de gärna ville uppnå, men heller ingen katastrof.
Bomkia
2017-05-26
Lite underhållande fighter, men det känns som en ganska mesig film som lever mycket på samspelet mellan Chan och Knoxville. 3-
actionfan
2017-04-03
Jag blev ganska glad när jag såg den här filmen, det är en av de få filmer som Jackie gjort de senaste åren som känns som en Jackie Chan-film, även om det märks att det går lite långsammare än förr.
GinNTonic
2017-02-28
Tyvärr kass bortsett från några hyfsade koreograferade actionscener, som dock tyvärr är lite sönderklippta. Knoxville suger och det finns noll kemi mellan honom och Jackie. Manuset och handlingen är fruktansvärd. Se scenen med de ryska dockorna på YouTube om ni hittar den, i övrigt finns här inget att hämta.
Nintendo64
2017-01-27
Helt ok underhållning, varken mer eller mindre egentligen.
Arvida
2016-10-21
Några bra skådespelare, lite humor och lite action gör filmen uthärdlig.
2016-10-18
Snäll trea. Har verkligen sina brister men Jackie Chan och Johnny Knoxville har bra kemi och det var längesedan jag såg något så charmigt och välkoreograferat på det här viset.
Halofreak92swe
2016-10-05
Helt okej, länge sen man såg en Jackie Chan-rulle faktiskt. Knoxville är alltid skön också :)
DrJW
2016-09-10
Kliché och ganska förutsägbar i vissa scener. En ok film som går ändå att se, mest p.g.a. Jackie Chan´s koreografiska fighting och stunt action scener som alltid är lika underhållande och imponerande att se.