2.8

Skogens väktare

En familj hyr ett gammalt hus. Ägaren, en mystisk äldre dam som verkar hålla på en hemlighet, bor också i huset. Barnen, två döttrar, börjar se och höra saker som inte går att förklara. Den äldre dottern börjar forska i dessa händelser och allt leder till något som hände för 30 år sedan.

Originaltitel The Watcher in the Woods
Alternativ titel Främlingen i skogen
Regissör John Hough
Manus Brian Clemens, Harry Spalding, Gerry Day, Rosemary Anne Sisson
Genre Familjefilm, Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Bette Davis, Lynn-Holly Johnson, Kyle Richards, Carroll Baker, David McCallum, Benedict Taylor, Frances Cuka, Richard Pasco, Ian Bannen, Katherine Levy, Eleanor Summerfield, Georgina Hale, Dominic Guard

BlommigaBarbro
2014-10-04
Härlig nostalgisk gammal mysrysare från 80-talet. Kan varmt rekommendera den för såväl små som stora "barn".
Fuzzy
2008-02-11
Fantastiskt stämningsfull matinérysare från disney. Kanske i läskigaste laget för de minsta men jag tyckte den var mysigt spooky. Visst, kan hålla med om att slutet var långt ifrån 100%igt men blev ändå mest positivt överraskad. För den perfekta temakvällen, se denna och Something Wicked This Way Comes. Passar perfekt ihop. Stark trea.
aud
2007-04-21
Svag trea. Skådisarna var inte så bra, haha, och manuset var väl inte heller det bästa alla gånger - speciellt inte i slutet. Men det var en charmig familjefilm.
Kosmoskorven
2006-10-19
Snälla nån...allt verkade så lovande. Allt verkade så trivsamt...men så kom slutet...Om vi säger som så, stäng av filmen när det är tio minuter kvar, så kanske man kan rädda värdigheten på den här rullen.
y2doublet
2005-04-05
Mysig Disneyskräckis som faktisk blir bättre i den förkortade versionen.