1.4

Sköna juveler

Lee och Veronica driver en detektivbyrå, de har inte särskilt mycket jobb. Men en dag dyker Harry upp, han vill att de letar reda på ett stulet armband.

Originaltitel Sköna juveler
Regissör Hans Iveberg
Manus Hans Iveberg
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Kim Anderzon, Brasse Brännström, Lena Nyman, Örjan Ramberg, Margaretha Krook, Johannes Brost, Kent Andersson, Ernst Günther, Basia Frydman, Tomas Norström, Carl-Gustaf Lindstedt, Lennart R Svensson, Michael Segerström, Janne 'Loffe' Carlsson

Hompen
2018-01-18
En av de sämsta filmerna någonsin.
Xenox
2012-07-11
Charmig 80-tals film.
Macheath
2010-04-05
Minns den här som ett kul försök, väldigt otypisk svensk film. Vore kul att se om.
Kurganen
2008-09-21
En typiskt svensk film som försöker sig på att vara konstnärlig utan att lyckas. Det blir bara underligt, konstigt och oförståeligt. Jag vet inte men jag tror du gör bäst i att låta bli den.
Goham
2008-09-14
Uselt, men lite kul
TobiasRydén
2008-07-03
En riktig kalkon, verkligen urusel. Pinsam på alla sätt. Johannes Brost får en kniv i magen, rycker ut den och plötsligt är han i stort sett frisk. Fan vad dåligt.
FabianBom
2008-04-15
Bra försök till något nytt! underskattad film, massor av kända skådisar medverkar.
Zipper
2007-10-29
Vet att jag gillade den som barn, men minns ingenting av den.
tripphelorn
2007-02-10
Filmen är ju så kass att man bara måste se den därför. Lena Nyman och Kim Anderzon i den här filmen är nästan sköna.
Stan
2006-08-11