2.1

Skönheten och odjuret - Den förtrollade julen

Belle förbereder i strid med odjurets vilja slottet för julens firande för att få odjuret att känna glädje...

Originaltitel Beauty and the Beast: The Enchanted Christmas
Regissör Andy Knight
Manus Flip Kobler, Cindy Marcus, Bill Motz, Bob Roth
Genre Animerad, Familjefilm, Musikal, 90-tal
Skådespelare Haley Joel Osment (röst), Bernadette Peters (röst), Jerry Orbach (röst), Tim Curry (röst), Robby Benson (röst), David Ogden Stiers (röst), Paige O'Hara (röst)

viffslan
2018-11-25
Ingen höjdare. Handlingen trampar på stället tills det plötsligt vänder, på ett helt konstigt och abrupt sätt. Barnen tyckte den var hemsk och inte alls julig.
2017-12-10
Helt enkelt usel rakt igenom!
AlbinWesley
2015-12-24
Gillar ett par passager... men är ju mestadels helt överflödig. Ointressant och ovidkommande, tillför ingenting. Tim Curry är ju bra och en eller två låtar likaså, vilket räcker till svag tvåa.
Starlette
2015-01-05
Blir tyvärr lite besviken. Är inte heller förtjust i uppföljare, men det finns bättre än den här. 1:an är jättebra. Men den här är alldeles för mörk och deppig för att vara en julfilm, eller film överhuvudtaget. Saknade lite mer charm och roliga scener. Mysfaktorn infinner sig aldrig, bara i slutet.
silvertrain
2013-10-09
En bra Disneyuppföljare. Kanske något bättre än första filmen, men det beror nog mest på att jag var äldre när jag såg denna då det var lättare att förstå filmen. Dock så gillar jag inte skurken i denna. Han orgeln som är så grym och bitter jämfört med Gaston ifrån första filmen som jag gillar mycket. Klar trea.
foppa99
2013-09-09
Inte Belle-issimo
RadioSaga
2013-03-15
Jag är en stor Disney-fantast. Och jag tycker, i mina ögon, att denna film är en bra uppföljare. Känslan som går som en rödtråd igenom håller dig spänd och man vill inget annat än att fira jul själv på ett slott med all uppståndelse och musik. Dock så finns det brist i animerings teknik, och den når inte lika långt fram som Disney-klassiker men jag är inte den att klaga hära!
TheHorrorfan
2011-12-25
Bra men inte lika bra som 1an.
Ondskapt
2011-12-23
Lite fult dataanimerat på vissa ställen, men visst är det festligt när dom ska hugga ner en liten halvmesyr till gran. Med en pepparkaka till blir det lite bättre.
Taandborste
2010-12-26
Jag såg den när jag var yngre och hade långt bak i skallen för mig att den här var bra, men den var ju inte ens charmig!