2.7

Skräckens galleri

Skräckfilmsantologi i tre delar. Varje historia kretsar kring en lärdom man kan dra av en målning. Den första skildrar en frånstötande man som påskyndar sin förmögne farbrors död. Den andra en konstsamlare som arrangerar en ögontransplantation och den tredje en man som överlevt ett tyskt koncentrationsläger och hamnat i Sydamerika

Originaltitel Night Gallery
Regissör Boris Sagal, Steven Spielberg, Barry Shear
Manus Rod Serling
Genre 60-tal, Skräck, Thriller, Science Fiction
Skådespelare Ossie Davis, Joan Crawford, Roddy McDowall, Sam Jaffe, Richard Kiley, Barry Sullivan, Tom Bosley

DrJW
2014-10-09
En pilot avsnitt med tre episoder av Night Gallery, en antologi-serie skapad av Rod Serling som också gjorde den klassiska antologi-serien The Twilight Zone. Bästa var den första historien med Roddy McDowall och Ossie Davis, medans den tredje var en aning svag, men ändå bra. Den andra historien var regisserad av Steven Speilberg(som var hans debut som regissör). Han regisserade en annan avsnitt av serien och de har ryktats att han regisserade en tredje. Har hört om den här förut, men blev nu mer intresserad av att se serien efter att ha hört mer om den på Thatguywiththeglasses.com och Cinemassacre.com. Den här var sannerligen en mycket bra början.
CinemaniaC
2010-07-30
Pilotavsnittet för serien Night Gallery som gick i 3 säsonger 1970-1972. Väldigt bra, speciellt första delen med Roddy McDowall, The Cemetery.
BarryHero
2009-11-22
Nyligen inlagt? Inte hört talas om.