1.8

Skrattbomben

Gus och Holger är två klantar som vill bli uppfinnare. Av en slump råkar de uppfinna en maskin som gör att folk börjar skratta när man riktar den mot dem.

Originaltitel Skrattbomben
Regissör Börje Larsson
Manus Börje Larsson
Genre Komedi, 50-tal
Skådespelare Holger Höglund, Gus Dahlström, Karl-Arne Holmsten, Georg Rydeberg, Bibi Nyström, Gunnar Olsson, Birgitta Andersson

KyLLo
2018-09-24
De är inte roliga, men filmen är ändå annorlunda och händelserik med uppfinningar, fasadklättring, nudistbad och allt vad det är.
Nalleman
2018-09-22
Gus och Holger är helt enkelt inte roliga. I alla fall tycker inte jag det.
erosagape
2015-06-26
En film som serverar lösningen på krigs-, förlåt: fredsupprustningen kan inte få annat än full pott, dessutom gjord med glimten i ögat och jag till och med fnissade till.
andmoreagain
2015-06-22
Som vanligt en usel Gus och Holger-film men upplevde den inte lika hopplös som andra (ex. Bror min och jag) utan mer fartfylld och med någorlunda komiska element. Kul att se Birgitta Andersson, en heting som vanligt.
yrkeschaufföre
2013-10-08
Den här var lite för lite crazy och inte tillräckligt rolig för att funka som komedi. Handlingen är vara fånig och känns nästan krystad, synd att kasta bort Gus o Holgers talang på dravel.