2.5

Skriet från vildmarken

Jack Londons klassiska historia utspelar sig under den stora guldruschen i Klondike. Hunden Buck rövas bort från Kalifornien, säljs och skickas iväg till Yukon. I det vilda och kalla Alaska måste Buck arbeta som slädhund. Det är ett hårt liv som bara de starkaste överlever. Trots att han får stryk och inte tillräckligt med mat utvecklas han till en stark och duktig ledarhund. Efter en ödesdiger slädtur får Buck en ny ägare, John Thornton. John är på jakt efter guld och har siktat in sig på en flod som ligger utanför allfarvägarna i ett området som tillhör de vilda yeehatindianerna. Ute i vildmarken hör Buck ropet från sina vilda släktingar, och hans frihetslängtan växer sig starkare och starkare.

Originaltitel The Call of the Wild: Dog of the Yukon
Alternativ titel Jack London's The Call of the Wild, Jack London's The Call of the Wild Dog of the Yukon
Regissör Peter Svatek
Manus Graham Ludlow
Genre Äventyr, 90-tal
Skådespelare Rutger Hauer, Bronwen Booth, Charles Edwin Powell, Burke Lawrence, Luc Morrissette, Robert Pierre Côté, John Novak

orangeskies
2012-05-29
Läs boken!
Strang3
2012-01-01
Folk borde verkligen läsa mer böcker. Jack London kunde det som den här filmen totalt misslyckades med.
martineden
2011-12-25
Detta är en ovanligt misslyckad filmatisering. Ingenting fungerar i regel och Londons historia får inte liv. Inte en Rutger Hauer lyckas rädda detta spektakel. Tyvärr. 1+/2-. Det som räddar från bottenbetyg är vildmarksmiljön. Inte bra.

2011-06-03
Trodde verkligen inte att den skulle vara så dålig. Svår bok att göra film av i och för sig så det är kanske inte så konstigt.
Rune2000
2010-08-04
En tramsig Hallmark-produktion som inte ens en magnifik skådis som Rutger Hauer kan rädda.
DanielMott
2008-02-27
Den funkar för att vara Hallmark.
Totenkopf
2007-11-24
Hmm, omväxlande med en film utan ett gäng snoriga ungar, talande hundar och ett snutteslut.
Nocturnalraven
2007-11-24
En film man kan sitta och titta på när man inte har annat för sig, men skulle nog inte betala en spänn för att se den. Det enda som jag verkligen gillade var att huvudrollen (hunden Buck) var en hund och inte fått mänskliga egenskaper.
oan
2007-07-02
tyvärr rutger. you're on your own.
HerrNenne
2007-06-07
Skitfilm. Seg och usch. Den dåligt tecknade versionen är bättre.