3.3

Skuggornas hus

Miniserie om klass 7A som ger sig iväg på en klassresa med sina två lärare. De ska bo i huset Pemba som ligger en bit utanför Visby på Gotland. Men väl framme i huset börjar det hända mystiska saker och lilla Vanessa blir sjösjuk när hon ska sova. Huset verkar leva. Vad är det för märkligt samband mellan klass 7A och personerna på det förlista skeppet Pemba 1923? Det förflutna kräver sin rätt.

Originaltitel Skuggornas hus
Regissör Mikael Håfström
Manus Bjarne Reuter
Genre Drama, Thriller, Skräck, Fantasy, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Stefan Sauk, Gunilla Röör, Inga Landgré, Jesper Salén, Barbro Hiort af Ornäs, Gustaf Skarsgård, Peter Viitanen, Åke Lindman, Frej Lindqvist, Hanna Alström, Peter Eggers, Emelie Rosenqvist, Rakel Wärmländer, Moa Gammel

Skapad 2019-11-28 av Stygga-Vargen
Under början av 00-talet fanns det en videobutik i stan där jag bor - den finns kvar än idag men på senare år har den genomgått vissa förändringar och har även bytt namn ett par gånger - och...   Läs mer »

micha
2012-04-30
tyvärr...
jennah
2011-11-09
Rysligt spännande, härlig stämning. Perfekt en regnig höstkväll, hur mysigt som helst!
psykos
2011-10-25
Jättemysig:)
apelsinjosen
2011-07-30
Svinbra ju! Jag var orolig att den inte skulle vara lika spännande som när jag var sju men den var ju asmysig och spännande på precis det mystiska sätt som jag mindes.
Ondskapt
2011-06-26
Tyvärr rätt svensk standard på det ibland taffliga skådespeleriet och dialogen, men jag gillar ändå handlingen och stämningen så mycket att jag gillar filmen. Hade man skippat Sauk hade det blivit bättre.
SalotSar
2010-10-31
Den ofrivilliga komiken är överväldigande! Måste se.
Kosmoskorven
2010-10-29
Jag vill minnas den här som sjukt spännande och riktigt obehaglig...ser man den idag, kanske man ändrar uppfattning. Doh. Men ändå.

2010-09-16
Inget i min smak..
EvelynDFrech
2010-06-30
Jag undrar om den verkligen är lika läskig som man tyckte -95.. Maybe not, så betyget blir ifrån minnat av den. Slutet är bäst.
dumbass
2010-01-09
Riktigt bra. Inte sett den sen jag var 12, men den var fortfarande riktigt läbbig. I början. Sen spårar den något, vilket är synd.