2.4

Skvaller

Skvaller är en film om svek och hämndbegär och handlar om några ungdomar som bestämmer sig för att sprida ett sensationellt - om än felaktigt - rykte i sin skola... Detta förändrar livet för flera av skolans elever. Plötsligt har deras lek övergått i ett dödligt allvar som förvärras ytterligare när en av de tre kompisarna visar sig ha ett hemligt och skrämmande förflutet?

Originaltitel Gossip
Regissör Davis Guggenheim
Manus Gregory Poirer
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Norman Reedus, James Marsden, Lena Headey, Kate Hudson, Joshua Jackson, Eric Bogosian, Edward James Olmos, Sharon Lawrence, Marisa Coughlan, Kristin Booth

2014-11-15
Jag gillar verkligen vackra Lena Headeys sätt att agera i denna film och även i andra. Tyvärr för mig så var det det enda positiva som jag fick med mig efter att sett denna film. Svag handling och löjliga unga skådisar är vad man får i massor genom denna produktionen. 1+
Elizadushkufan
2010-09-13
En ganska spännande film. Början var något segt och gjorde så mina förväntningar på denna film inte var höga. Men den återhämtade sig och blev riktigt bra!
haraldborsholm
2010-09-12
Jag gillade den! Intressant tema.
Zebulonm
2010-04-16
Kunde gjorts bättre då det är en intressant historia.....
Arseenal
2010-04-12
låg på en stabil trea men sista kvarten gör att den inte förtjänar mer än en tvåa, uselt slut..

2009-12-27
Tycker den är bra och så sann med såna falska rykte. Som man brukar säga sanningar kommer alltid fram. Spännande film!
yazz
2009-11-30
Asså den kunde ha fått en svag trea för att idén ändå är lite originell men den flippade så bisarrt på slutet att det går bara inte.
Les_Sourcils
2009-11-29
Svag tvåa, som hålls uppe av att det är tänkvärt innehåll med en sensmoral som är värld att tänka på. Plus att jag gillade Goodwin-karaktären.
Galatea
2009-11-29
vet inte om jag skulle gilla den eller ogilla den, jag ville inte kolla klart flera gånger, men jag är rätt glad att jag gjorde det. obehaglig och tråkig men bra och genomtänkt.
nothanks
kasskasskass