2.2

Skyfire

Geologen Wentao Li lovade att han aldrig skulle återvända till Tianhuo Island efter att ett katastrofalt vulkanutbrott dödade hans fru. Men 20 år senare fortsätter hans dotter Meng sitt forskningsarbete på ön och utvecklar ett genialiskt prognossystem för vulkanutbrott som kan rädda otaliga liv. Men ön har nu förvandlats till en spännande temapark av affärsmannen Jack Harris trots Mengs varningar. Rädd för sin dotters säkerhet landar Wentao på ön när vulkanen börjar bryta ut. Det är en kamp mot tiden för att rädda hans dotter, turisterna och byborna från ett apokalyptiskt kaos.

Originaltitel Skyfire
Alternativ titel Tian · Huo
Regissör Simon West
Manus Wei Bu, Sidney King
Genre Drama, Action
Skådespelare Alice Rietveld, Wang Xueqi, Hannah Quinlivan, Lingchen Ji, Shawn Dou, Shi Liang, Ryun Yu, Jason Isaacs, Xinmo Ma, An Bai, Tongjiang Hou, Bee Rogers

Djason
2022-07-04
Effekterna kommer inte vinna några oscars men de är inte dåliga. Nonstop-action med en ganska korkat handling men det är en adrenalinkick vill jag lova.
2022-03-13
En Kina-action med amerikans regissör. Klichéfylld katastrofaction med bra tempo och åtm okej effekter. Rätt dum egentligen, men underhållande nog.