2.2

Skyscraper

FBI-agenten och krigsveteranen Will Sawyer jobbar med säkerheten för skyskrapor. När han är i Kina på jobb fattar helt plötsligt världens högsta och mest säkra byggnad eld och Will misstänks skyldig till händelsen. Efterlyst måste han hitta den skyldige, rentvå sitt namn och rädda sin familj som är instängd i byggnaden... på andra sidan elden.

Originaltitel Skyscraper
Regissör Rawson Marshall Thurber
Manus Rawson Marshall Thurber
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Neve Campbell, Chin Han (III), Roland Møller, Noah Taylor, Byron Mann, Pablo Schreiber, McKenna Roberts, Noah Cottrell, Hannah Quinlivan, Adrian Holmes, Elfina Luk, Kevin Rankin, Gretal Montgomery, Jett Klyne, Kayden Magnuson

Rele
2020-10-10
En inte så dålig film. Spännande effekter och en hård familjefar gör att jag ger en svag trea.
vonadel
2020-09-30
Mycket The Rock är det... tycker han var med i var och varannan "blockbuster" där ett tag. Denna var väl ganska intetsägande egentligen. Hyfsade effekter iaf. Är nog ganska snäll som ger den.. 5/10.
Pos
2020-06-07
Imponerande ointressant. The Rock är så jävla tråkig som skådis generellt.
ToddDowney
2020-04-16
Filmen var bara tråkig. Aldrig dålig men tråkig, där av en svag svag 2a
Boynthehood
2020-03-30
Rakt genom horribel! En torftig rip off av Die Hard med uruselt manus och lika kassa skådespelare. Inte ens The Rocks biceps kan lyfta detta bottennapp som aldrig borde sett dagens ljus!
Körsbär
2020-02-26
Lyfter aldrig riktigt, medioker film.
Murvel48
2020-02-19
Att det skulle vara ologiskt och överdrivet var förstås en lågoddsare - men nog var det formidabel action och till och med rätt spännande stundtals. Den bästa skyskrapefilmen ever. Die hard kan dra något gammalt över sig!
Spook
2020-02-16
filmen önskar den var die hard, men är inte i närheten. Dwayne är likadan i alla sina filmer.
haajen
2020-01-11
Rätt kul för en stund men när det bara blir tydligare och tydligare att den här bara snor från andra, mycket bättre, filmer bli man bara trött. På tok för överdriven, det hela blir mer skrattretande än engagerande.
BarryHero
2019-11-12
Tyvärr en besvikelse i mina ögon. Fylld med klyschor och onödigt komplicerad historia där man bara vill se actionscener i denna skyskrapa. Tyvärr känns den väldigt datoranimerad och man får aldrig riktigt känslan av att de verkligen är uppe i en skyskrapa.