2.2

Skyscraper

FBI-agenten och krigsveteranen Will Sawyer jobbar med säkerheten för skyskrapor. När han är i Kina på jobb fattar helt plötsligt världens högsta och mest säkra byggnad eld och Will misstänks skyldig till händelsen. Efterlyst måste han hitta den skyldige, rentvå sitt namn och rädda sin familj som är instängd i byggnaden... på andra sidan elden.

Originaltitel Skyscraper
Regissör Rawson Marshall Thurber
Manus Rawson Marshall Thurber
Genre Thriller, Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Neve Campbell, Chin Han (III), Roland Møller, Noah Taylor, Byron Mann, Pablo Schreiber, McKenna Roberts, Noah Cottrell, Hannah Quinlivan, Adrian Holmes, Elfina Luk, Kevin Rankin, Gretal Montgomery, Jett Klyne, Kayden Magnuson

BarryHero
2019-11-12
Tyvärr en besvikelse i mina ögon. Fylld med klyschor och onödigt komplicerad historia där man bara vill se actionscener i denna skyskrapa. Tyvärr känns den väldigt datoranimerad och man får aldrig riktigt känslan av att de verkligen är uppe i en skyskrapa.
Christofer
2019-08-14
Urfånigt till största delen men det fanns ändå några moments underhållning mitt i alltihop. The Rock gör väl i princip samma roll som vanligt, dvs på autopilot utan större ansträngning. 2-
StureStenhög
2019-08-13
Något mästerverk är ju inte det här, men nog är det bra underhållning allt. De har väl egentligen bara dammat av manuset till Die Hard och moderniserat och fördummat det lite, men visst blir det här skrytbygget en bra spelplats för lite dumaction. I en era utan högklassiga actionskådisar så håller The Rock åtminstone måttet, och det känns väl som att det är han som får alla sådana här roller numera. Lite mycket CGI-fest blir det dock, och man hade gärna fått utveckla skurkarna och deras plan lite mer, men jag är glad över att man överhuvudtaget gör sådana här filmer fortfarande. Svag trea
dafreakish
2019-08-05
Det här är inte något vidare. Det är högljutt, publikfriande, storyn medioker och folk hänger mest och slänger hela filmen. Men det är fantastiskt kul att se när Johnson tar på sig sin allra mest skinande 80-talsmantel och axlar actionhjälterollen fullt ut. Hans charm bär filmen på sina axlar och filmen utvecklas till ett riktigt actionspektakel med alla b-filmsingredienser. En Die Hard för 2010-talet.
Djason
2019-06-20
Ser man bort från det overkliga och ologiska så är detta en skön action med en Dwayne Johnson som kan sådana här filmer i sömnen. Snygga effekter och en medioker Neve Campbell
2019-04-09
Man häpnar av hur korkad den faktiskt är, men det ju själva behållningen med en bullrig actionrulle. Skyscraper levererar precis vad den utlovar.
Krilledood
2019-03-16
Stabil och underhållande action med Dwayne Johnson, samt bra reklam för silvertejp.
Björkman
2019-03-07
Man får precis det man förväntar sig: en stunds avkopplande, underhållande, lättsmält old school action. En hel del blir dock lite väl överdrivet, men det vägs ändå upp lite av bra effekter. Stark tvåa.
Hanness
2019-02-04
Stabil Action.
Zok
2019-01-05
Den levererade det den förväntades att göra, det räcker gott och väl för mig, vilket betyder action och underhållning.