2.4

Skytten

Danmark är i uppbrott efter att det blir känt att regeringen brutit sitt viktiga vallöfte att inte låta utvinna olja i det vackra och sårbara Arktis. Journalisten Julie försöker ställa de ansvariga till svars, men geofysikern Rasmus vill ta till extremare metoder.

Originaltitel Skytten
Regissör Annette K Olesen
Manus Lars Andersen, Michael W Horsten, Åke Sandgren
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nikolaj Lie Kaas, Kim Bodnia, Trine Dyrholm, Søren Spanning, Lars Ranthe, Carsten Bjørnlund, Marina Bouras, Bent Mejding, Kristian Halken, Jens Jørn Spottag, Camilla Gottlieb, Henrik Prip

svältaren
2020-07-16
Wallander på danska. Bra skådisar, bitvis småspännande, men ack så onödigt.
Djason
2020-07-08
Bra skådisar i en ganska lam film som aldrig riktigt lyfter. Det blir aldrig riktigt spännande tyvärr.
Bozze80
2020-05-06
Även fast den bitvis är spännande, och skådespelarna sköter sig riktigt bra så blir det aldrig särskilt intressant. Hade behövts mycket mer bakgrund till varför Bodnia agerar som han gör, och mer bakgrundsinfo i övrigt också för den delen. Nu blir det mest ologiskt och inte speciellt bra.
andmoreagain
2019-12-25
Kändes väldigt mycket som en dussin-film och ändå mer förvånande att den är dansk...dom brukar väl kräma på?
Jamesa
2018-05-17
Bodnia är ok och räddar filmen från ännu sämre betyg.
Roswall
2017-10-04
Mja, utförandet är okej, men berättelsen är svag, ologisk och lite gjord.
Christofer
2017-02-05
Klart dugligt tycker jag. Inte världens bästa manus, men tillräckligt för att engagera en seg söndagkväll. 3-
Murvel48
2017-01-19
Även om storyn hade viss potential så var det otroligt lamt utfört. Boring, helt enkelt.
2015-07-28
Riktigt spännande och intressant tills det börjar dra ihop sig. Kanske sa manusförfattaren upp sig, och ersattes med någon med Håkan Hellströms bristande begåvning för att knyta ihop säcken, för det blev verkligen pannkaka av allting. (8/15)
Gigi1943
2014-05-19
Den här filmen har allt (som man har tröttnat på), nu är det läge för lite nya grepp, hallå manusförfattare! Det enda som var kul är ju alla danska skådisar som jag gillar, men ibland undrar jag om det bara finns ett tiotal i vårt grannland för de återkommer stup i kvarten i film efter film.