2.9

Slaget om Midway

Om ett berömt slag där amerikanerna besegrade japanerna, vilket blev en viktig vändpunkt i det andra världskriget.

Originaltitel Midway
Alternativ titel The Battle of Midway
Regissör Jack Smight
Manus Donald S Sanford
Genre 70-tal, Drama, Krig, Action
Skådespelare Robert Wagner, Hal Holbrook, James Coburn, Charlton Heston, Cliff Robertson, Toshirô Mifune, Glenn Ford, Henry Fonda, Edward Albert, Robert Mitchum, James Shigeta, Robert Webber, Pat Morita

2020-03-29
Rätt tråkig och jag tycker stridsscenerna med blandade arkivfilmer skär sig väldigt. Lite lagom lökiga intriger men jag gillar lite att dom skildrar japanernas perspektiv och även om den är för utdragen och tråkig så gillar jag lite poängarna med soldatens japanska flickvän. Men, det är platt och inte så bra. En slätsvag tvåa.
EvilNed
2016-10-16
Jag blev imponerad över att en film från 70-talet försökte återspegla vissa detaljer, såsom att de inkluderade AF-mysteriet. Jag har dock svårt att se hur en person som inte kan så mycket om Midway, eller ens hur kriget i Stilla Havet fördes, skulle kunna hänga med i denna film när väl stridigheterna drar igång.. För stridsscenerna är tyvärr jävligt röriga och fula.
Jonas77
2012-03-23
Riktigt spännande och känns väldigt realistisk.
recencent96
2012-01-12
Filmen får en fyra, jag blev riktigt positivt överraskad faktiskt.

2010-04-12
Som att se en tråkig dokumentär på Discovery fast utan att lära sig något
Kurganen
2008-09-22
3- av 5. Inte så imponerande som man kan tro.
Snah
2008-07-13
Ingen höjdare men klart tittbar.
HansMoleman
2008-01-09
Trots en tung rollista med många bra skådisar och en väldig intressant händelse under andra världskriget, blir det en väldigt tråkig och dålig film. Och inte speciellt trovärdigt med japanare som pratar klockren engelska!
BobGöran
2006-09-30
Lite antiklimax på slutet måste jag säga. Nae, det har var ingen höjdare.
Nervegas
2006-07-24
Typiskt klumpigt amerikanskt försök att försonas med den nya handelspartnern Japan. Krigs- och hjältepropaganda som inte berör. Passabla insatser från ensemblen, trots Hestons träaktiga närvaro. Oengagerande regi. Bokia: Det var du inte ensam om.