2.9

Släkten är värst

Greg Focker är upp över öronen förälskad i sin flickvän Pam och väntar på rätta tillfället att fria till henne. Precis när han ska falla på knä ringer telefonen - Pams yngre syster ska gifta sig. De ger sig iväg till bröllopet. Greg är glad men nervös för att han för första gången ska träffa Pams föräldrar. Han planerar att traditionsenligt be fadern Jack Byrnes om hennes hand, men det visar sig att Greg och Jack absolut inte har någonting gemensamt och allt som kan gå fel går fel.

Originaltitel Meet the Parents
Regissör Jay Roach
Manus Jim Herzfeld, John Hamburg
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Ben Stiller, Teri Polo, Robert De Niro, Blythe Danner, Nicole DeHuff, Jon Abrahams, Owen Wilson, Tom McCarthy, James Rebhorn, Phyllis George, Kali Rocha, Bernie Sheredy

Skapad 2019-11-07 av cineasten89
Visst känner man igen pinsamheten som kan förekomma när man är på släktträffen? Och ännu värre är det ju att träffa de blivande svärföräldrarna man aldrig träffat. Men pinsamheterna är...   Läs mer »

Robkiller
2018-07-29
Småkul på sina ställen, men håller inte i längden, fungerar ändå helt ok.
2018-02-04
Den här filmen är riktigt rolig....
Memmem
2017-07-27
Halvtramsig komedi! Klumpige Greg, spelad av Ben Stiller, drömmer om att gifta sig med Pam, men innan han friar måste han träffa hennes föräldrar. Han vill nämligen be sin blivande svärfar om Pams hand. Hans svärfar, spelad av Robert de Niro, är emellertid besvärlig. Denne är mycket misstänksam och kontrollerande samt tycker att ingen man duger åt hans söta dotter. Hans hus är dessutom överlastat med bevakningskameror. Den förälskade Greg har fullt upp. Denna typiska, moderna nordamerikanska komedi blev en stor framgång i Nordamerika och spelade in budgetens kostnader på bara 11 dagar. De två huvudskådespelarna spelar bra och filmen håller ett högt tempo, men den är inte speciellt rolig, utan innehåller rätt mycket trams. Fotograferingen håller bra klass och musiken blev nominerad till en oscar. Betyg: 2
Muhammed
2017-07-26
Smått roande trots att den är lite tjatig!
Sunken25
2016-12-21
En av mina favoriter inom genren! Hur kul som helst, DeNiro och Stiller är riktigt roliga i denna film.
2016-11-19
En av Ben Stillers bästa!
wasteoftime
2016-10-05
Näe, det här ville jag ändå minnas som en rätt rolig film. Det var det inte. Det var en rätt tradig film, tyvärr. Det finns väl ljusglimtar, men det bryter aldrig igenom. Det är liksom lite för enkelspårigt. Min attack mot Netflix-rekommendationerna fortsätter. Hade varit lite intressant att se vad snittet där ligger.. 0,2 på SH-skalan.
AlbinWesley
2016-08-02
Känns som det inte var längesen jag såg den för jag kände igen så himla mycket, eller så var det bara mycket som var minnesvärt? Nja. Men rolig!
Dream
2016-01-09
Dussinkomedi! Men funkar som sällskaps film med familj och vänner.
Tatty
2016-01-07
Älskar Ben Stiller i filmen. Så galet och rolig.