Släkten är värst

Greg Focker är upp över öronen förälskad i sin flickvän Pam och väntar på rätta tillfället att fria till henne. Precis när han ska falla på knä ringer telefonen - Pams yngre syster ska gifta sig. De ger sig iväg till bröllopet. Greg är glad men nervös för att han för första gången ska träffa Pams föräldrar. Han planerar att traditionsenligt be fadern Jack Byrnes om hennes hand, men det visar sig att Greg och Jack absolut inte har någonting gemensamt och allt som kan gå fel går fel.

Originaltitel Meet the Parents
Regissör Jay Roach
Manus Jim Herzfeld, John Hamburg
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Ben Stiller, Teri Polo, Robert De Niro, Blythe Danner, Nicole DeHuff, Jon Abrahams, Owen Wilson, Tom McCarthy, James Rebhorn, Phyllis George, Kali Rocha, Bernie Sheredy

Skapad 2019-11-07 av cineasten89
Visst känner man igen pinsamheten som kan förekomma när man är på släktträffen? Och ännu värre är det ju att träffa de blivande svärföräldrarna man aldrig träffat. Men pinsamheterna är...   Läs mer »

Tatty
2016-01-07
Älskar Ben Stiller i filmen. Så galet och rolig.
Bullen84a
2015-07-31
Rolig
picklessmulan
2015-04-06
Roligt att se De Niro i en annan roll än gangster och speciellt när han gör det på ett fantastiskt sätt. Ben Stiller gör även han en mycket bra prestation. Tyvärr kanske de andra aktörerna inte håller samma klass. Lite besviken på Owen Wilson men han fick aldrig chansen i denna rulle. Första gången jag såg den tyckte jag den var grym. Efter omtitt så sjunker betyget något och slutar på en Svag 4a
2014-11-20
Helt okej komedi som aldrig blir för mycket eller alldeles för hysterisk. Stiller & De Niro funkar bra ihop.
2014-11-02
Ben stiller och De Niro fungerar perfekt tillsammans och skapar en riktigt roande underhållningsfilm som i sig har en ganska simpel handling men som lyfts upp av skådespelarnas prestationer. Vissa scener är oförglömliga och man skrattar till när man minns dem! En riktigt rolig komedi helt enkelt. 3+
Berra_777
2014-06-11
Är man en person som gillar komedier så lär man gilla denna.
araka
2013-09-29
alldeles för flåshurtig och fördummande komedi. vad hände med arvet efter bluesbrothers, ghostbusters, ombytta roller mfl?
ClintanTheKing
2013-05-21
En underbar och otroligt rolig film. Jag tycker "Släkten är värst" är en fullpoängare när den gäller genren komedi. De Niro och Stiller är suveräna.
Sundelicious
2013-04-17
För ångestfylld. Jag skrattar inte utan gömmer mig under täcket och vill att det ska ta slut.
Berniey
2013-04-09
Stundvis är det underhållande ed en o annan dråplig sekvens men som helhet känns detta väldigt tunt o mycket till handling är det inte.