1.8

Slap Her She's French

Den franska utbytesstudenten Genevieve blir placerad hos Starla och hennes familj i Texas. Starla är skolans populäraste tjej med mängder av uppdrag och extra aktiviteter på sin meritlista. Starla gör sitt yttersta för att få den blyga och naiva Genevieve att trivas. Efter hand blir Genevieve mer försigkommen och verkar på något märkligt sätt ta över Starlas plats som skolans populäraste tjej. Starla börjar ana oråd...

Originaltitel Slap Her... She's French
Regissör Melanie Mayron
Manus Robert Lee King, Lamar Damon
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Piper Perabo, Michael McKean, Brandon Smith (I), Jane McGregor, Trent Ford, Julie White, Jesse James

yrkeschaufföre
2011-06-15
Titeln ingav ju inget större hopp, men den är inte helt värdelös, dessutom kör ju Ed en amazon - det får bli en stabil tvåa!
annchen81
2011-06-06
"No french people were harmed during the making of this film." Klyschig, fast på ett aningens annorlunda sätt. Värd att se, om än inget mästerverk.
sathariel
2011-06-06
Nästan ett år efter min förra kommentar går filmen på TV mitt i natten. Blev ju tvungen att titta. Filmen är helt klart baserad på avsnitt 65 i serien "Married with Children" (Fair Exchange från 1989), där ingen mindre än Milla Jovovich spelar den franska utbytesstudenten Yvette, i sin tur antagligen baserad på filmen Allt om Eva från 1950?
sathariel
2010-08-21
Inte sett, kommer nog aldrig att se... fast frestande... Om beskrivningen ovan stämmer är det någon som rakt av stulit handlingen till ett avsnitt av "Married with Children" (Våra värsta år) haha
Zebulonm
2008-09-28
kära nån
_AngelOfMusic
2007-12-29
och den här såg jag varenda minut av...
femhundratolv
2007-12-12