2.3

Slaughter slår till

F.d. kommandosoldaten John Slaughter står på maffians dödslista. När ett nytt attentat mot honom misslyckas, men kräver oskyldiga offer, går Slaughter till motoffensiv. Han tar sig in i en starkt befäst villa där en maffiapamp håller till. Slaughter lyckas komma över en lista på alla poliser och politiska toppfigurer som går maffians ärenden. Men maffians yrkesmördare är snabbt Slaughter i hälarna och kidnappar hans flickvän...

Originaltitel Slaughter's Big Rip-Off
Regissör Gordon Douglas
Manus Charles Eric Johnson
Genre Drama, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Scatman Crothers, Dick Anthony Williams, Don Stroud, Jim Brown, Art Metrano, Brock Peters, Gloria Hendry, Ed McMahon, Judith M Brown, Jacqueline Giroux, Eddie Lo Russo, Russ McGinn

2017-08-15
En av Gordon Douglas bästa filmer!
dudson
2016-12-21
Rätt okej uppföljare men inte alls lika bra som den första Slaughter filmen. Det bästa med denna var Don Stroud som ärke elaking. Sen visst det var rätt skön Kötta action på slutet. I have to say. 2+
Fläskkäft
2014-05-20
Slaughter får lida för sina dåd ifrån den första filmen och oskyldiga stryker med, det gillar inte Slaughter och börjar röja upp bland skurkarna. En trevlig fortsättning i exakt samma spår som del ett. Slaughters sidekick denna gång är en hallick vars klädstil är minst sagt skön. När vi ändå är inne på kläder får vi beskåda helt suveräna skjortor på diverse karlar och det är bara att luta sig tillbaka och njuta. Härlig funkig musik på vissa ställen som jag diggar stenhårt. Skurkarna får allt + lite till innan det hela är över.
DiamondWillie
2009-05-13
Värt att notera är att soul cinema DVDen ej har James Browns soundtrack utan nån mögig porrfunk. Tror det var något tjafs med rättigheterna.
wallraff77
2008-05-28
Samma här. Jag har också soundtracket och vill gärna se fimen, hehe
smekaren
2006-09-26
Jag har detta soundtracket, det är James Brown som visar vart skåpet ska stå på det. Skulle jäkligt gärna vilja se filmen också!