2.3

Slaughterhouse

En gammal bonde (som också är en fullkomlig galning) och hans älskade son (som är en 200 kilos, grisliknande man, som grymtar, skriker och gillar att skära människor i små små bitar) driver en gammal grisfarm. När det moderna slakteriet slår upp sina portar verkar det bli dödsstöten för deras gamla gård och snart står några affärsmän på deras veranda och vill köpa gården. Bonden och sonen vill inte sälja, de har andra ideér om vad man skall göra

Originaltitel Slaughterhouse
Alternativ titel Bacon Bits
Regissör Rick Roessler
Manus Rick Roessler
Genre 80-tal, Komedi, Skräck
Skådespelare Joe B Barton, Don Barrett, Sherry Leigh, Bill Brinsfield, Jason Collier, Dave Fogel, Jeff Grossi, Hank Gum, Linda Harris

Engravadlax
2018-09-22
Lol.
dudson
2018-01-15
Skön slasher av det enkla måttet. Påminner fasen en del om TCM. Skäggige hel galna farsan var rolig när han garvade sadistisk når dom tog livet av folk.Väl värd en kult2+
uncle_funk
2016-03-26
Inte min kopp te, tyvärr...
ziferN
2013-07-10
Charmig och underhållande 80-talare som faktiskt var bättre än vad jag trodde, mer underhållande dessutom. Men det är storyn som är filmens behållning och Don Barrett är äckligt härlig i filmen, prata om att gå in i en roll men hans grymtande irriterade jag mig lite på. Men filmen har dock gott om häftiga effekter och coola mord. Så ja, helt ok i sin helhet!
craptastic
2011-07-01
Okej slasher som inte sticker ut. Funkar dock bra då handligen är tillräckligt intressant och effekterna rätt coola.