2.5

Sleepaway Camp

Angela åker iväg på ett sommarläger tillsammans med sin kusin. Men väl där blir hon retad och trakasserad av i stort sätt alla de andra på lägret, till och med de anställda. Bara Angelas kusin och en pojke står på hennes sida. Snart så börjar folk på lägret att dö och ingen vet vem som är mördaren...

Originaltitel Sleepaway Camp
Alternativ titel Nightmare Vacation
Regissör Robert Hiltzik
Manus Robert Hiltzik
Genre Skräck, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Christopher Collet, Felissa Rose, Jonathan Tiersten, Karen Fields, Mike Kellin, Katherine Kamhi, Paul DeAngelo, Tom Van Dell, Loris Sallahian, John Dunn, Willy Kuskin, Desiree Gould, Robert Earl Jones

kovikovi
2021-09-09
jag som en 2006 unge växte ju inte upp med denna film eller något sånt. men jag tycker att den var bra!!! jag gillar den och har sett den flera gånger. 3/5
päronanton
2020-12-17
Helt okej skräck film från det ljuva 80 talet som jag älskar. En del råa mord. Skulle gärna vilja ha haft en mer förklaring till slutet dock. Men en klar 3 helt klart!
sven_usling
2020-10-20
En ny favorit i "så dålig att den blir bra" genren. Det mesta är väldigt dåligt, men satan vad underhållande det är.
2020-09-30
80-tals slasher av klassiskt snitt, känns som att säsong 9 av American Horror Story tagit mycket inspiration härifrån. Men den här är rätt tråkig överlag faktiskt. Slät tvåa.
Dele
2019-01-08
Här finns väl något mer story och utvecklade karaktärer än mycket inom genren, men det säger ju inte så mycket. En ganska typisk halvunderhållande 80-talsskräckis av halvklass.
thebully
2017-11-19
That ending though!!!
EvilNed
2017-10-14
Rätt kass. Riktigt dåligt fotad. Riktigt dåligt regisserad. Även i sin genre ett bottennapp.
FUR
2017-09-24
bästa softcore-porren jag sett!
JPerlie
2017-09-09
Se den med vetskap att det är en riktigt kass "skräckis". Hörde nåt om att folk tyckte den var så absurd och skrattretande att uppföljarna blev skräckkomedier. Sen efter att ha sett filmen rekomenderar jag att lyssna på podden How did this get made där dom snackar om just den här filmen. Skitrolig!
ekneB
2016-07-10
väl medveten om sig själv och den genre den tillhör med tydliga stereotyper. Det som gör att den sticker ut är twisten som förmodligen alla vet om vare sig man sett filmen eller ej. Stabil 3a!