2.3

Sleepaway Camp II: Unhappy Campers

Angela, galningen från del 1, har släppts ut från psykhemmet och genomgått ett könsbyte. Nu ska hon agera lägerledare för massa ungdomar igen...

Originaltitel Sleepaway Camp II: Unhappy Campers
Alternativ titel Nightmare Vacation II
Regissör Michael A Simpson
Manus Fritz Gordon
Genre Skräck, Komedi, 80-tal
Skådespelare Pamela Springsteen, Renée Estevez, Tony Higgins, Valerie Hartman, Walter Gotell, Susan Marie Snyder, Brian Patrick Clarke

Dele
2019-01-26
En väldigt typisk medioker 80-talsslasher som inte bjuder på något extra. Halvdant skådespeleri, bröst och många lik.
amam
2015-08-10
Några äckliga mord och några andra hyfsade bitar men tyvärr så är det här mest en osympatisk mördare (som man får se för mycket av och därmed blir bara en galning istället för ett monster) och osympatiska offer.
Adeoo
2014-05-03
Inte alls lika bra som den första, men jag tycker inte att denna är jätte dålig. 5/10
idd
2014-01-21
hög potential men synd att de valde att göra en parodi istället för en riktig slasher..
2013-09-27
Sen slasher som mest känns uppbyggd kring scener och hänger inte ihop för fem öre. Friday the 13th-rullarna är en stor inspiration och det är gott om påhittiga mord, men inte var den speciellt rafflande.
O´Reilly
2012-05-09
1:an var ju inte det bästa precis men bra mycket bättre än den här uppföljaren.

2012-04-19
Det här är ju inte bra film, men med lite rubbat gott humör och en tämligen originell seriemördare kommer man i alla fall en bit på vägen.
DrJW
2012-03-17
Huvudrollen görs denna gång av Pamela Springsteen (syster till Bruce), som var ok men hade inte samma mystik som hon i den första filmen. Humorn var ungefär i samma stil som Silent Night, Deadly Night 2, men inte så, så mycket over the top. Varför är alla karaktärer döpta efter Brat Pack-gänget? De är som om alla karaktärer i en uppföljare till Halloween är döpta efter Nintendo-karaktärer. Vi har karaktärer som Ally (Sheedy), Molly (Ringwald), Judd (Nelson), Charlie (Sheen) och Emilio (Estevez). Apråpå Sheen o Estevez, en av rollerna spelas av deras syster Renée Estevez.
2011-09-27
Till skillnad från föregångaren en mer regelrätt slasher. Men Pamela Springsteen är lika fel som beige som dålig, och resten av filmen matchar henne ganska bra. (4+/15)
ziferN
2011-07-17
Väldigt mysig och underhållande uppföljare som jag gillade skarpt! Nästan lika bra som ettan om inte lika bra, perfekt tidsfördriv. Stark 3.