2.4

Sleepwalk

En kvinna får i uppdrag att översätta ett antikt kinesiskt manuskript. Allt eftersom tar manuskriptet över hennes liv. Foto av Jim Jarmusch.

Originaltitel Sleepwalk
Regissör Sara Driver
Manus Kathleen Brennan, Sara Driver, Lorenzo Mans
Genre 80-tal, Drama
Skådespelare Ann Magnuson, Tony Todd, Richard Boes, Jim Stark, Steve Buscemi, Suzanne Fletcher, Dexter Lee, Stephen Chen, Ako, Harvey Perr, Roberta Wright, Barbara Klar, Linda Yablonski, Sally Venue, Joe Dell\'Olio
Filmnummer 71903

StureStenhög
2012-05-31
Ytterligare en sån där film som ska vara konstig bara för sakens skull, här är det dessutom presenterat på ett allmänt taffligt sätt. Det händer en massa saker utan varken förklaring, mening eller poäng, och jag förstår inte riktigt varför jag ska bry mig. Det är fortfarande ingen katastrof dock, det finns helt klart bra scener och tendenser till en bra film, men allt känns ganska ofärdigt. Lite grann känns det som ett gäng filmskapare som provar sig fram för att försöka lära sig att behärska mediet, i så fall hoppas jag att filmen gav dem mer än vad den gav mig