2.2

Sleepwalker

Ulrik Hansson är en medelålders arkitekt som lever i en trygg tillvaro i en svensk villaförort tillsammans med sin hustru Monika och deras två barn. De har just varit på en avkopplande fiskesemester med sina närmaste vänner. Nu börjar planerna för att flytta. Villan Ulrik köpt är snart färdigrenoverad. Allt är frid och fröjd. Tror han...

Originaltitel Sleepwalker
Regissör Johannes Pinter
Manus Johan Brännström
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Tuva Novotny, Ralph Carlsson, Ewa Carlsson, Fredrik Hammar, Anders Palm, Donald Högberg, Mats Rudal, Sylvia Rauan, Christoffer Edström, Silke Lauren, Toivo Tolonen, Aina Lesse, Viktor Friberg, Petter Billengren

Zingostar
2021-09-07
En film som kunde ha blivit såååå bra. Blir istället en gäspning men räddas av ett någorlunda ok slut. Tyvärr saknas både en bra regissör och en budget!
2018-03-07
Gäsp!!
Nalleman
2017-11-19
Inte ens Ralph Carlsson lyckas rädda denna rulle.
Nalleman
2017-11-19
En riktig parodi på en thriller. Duktiga skådespelare kämpar med ett hopplöst manus. Gränsar till kalkon.
2016-07-20
Hur hamnade Tuva Novotny i den här dyngan?!
2014-12-13
Denna svenska film kom och fick blodet att pulsera lite i svensk film för även om den inte är helt originell så är den inte ooriginell. Den har en bra stämning och den skapar en nyfikenhet men hindras av de lite sämre skådespelarprestationerna och ett slut som är allt annat är originellt. Jag vill ändå ge denna film godkänt för den har ändå något. 2+
2014-03-27
Den snälla 3:an är enbart för att någon ambitiös faktiskt försökt göra en rysare i Sverige som inte suger. Småspännande stundtals, men replikerna är stolpiga, de logiska luckorna många och slutet förutsägbart.
kervisch
2014-01-29
2 av 5. Funkar att se
ami86
2012-12-31
Pinsamt dåligt skådespel. Manuset är inte så välskrivet som man kunnat önska heller. Hela filmen känns amatörmässig, som ett studentprojekt eller nåt. Twisten räddar dock filmen från totalt bottenapp.
Amour
2012-12-10