Sleepwalking

Filmen handlar om hur den elva årig flickan Tara, som har det jobbigt hemma, hamnar hos sin morbror. Tillsammans försöker de hitta ett sätt att vakna ur den mardröm de lever i.

Originaltitel Sleepwalking
Regissör William Maher
Manus Zac Stanford
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Charlize Theron, Woody Harrelson, Dennis Hopper, Nick Stahl, Callum Keith Rennie, Deborra-Lee Furness, AnnaSophia Robb, Mathew St Patrick

Cloonie
2010-06-20
Detta var en rejäl dos av misär. Jag tyckte att den var ganska bra, men jag blev besviken på slutet och tänkte att jaha var det allt liksom...
cahi
2010-03-12
Mycket bra skådespelarinsatser. Dennis Hopper grym som sadistisk far. En insyn i "det andra USA" utanför Hollywoods drömvärld.
Limp
2010-03-02
Ok, inte mer. Vissa ljuspunkter och bra skådisar.
100tonvalspäck
2009-12-23
Är det här ett skämt, nån måste väl driva med mig? Förväntad fyra på det här... avskrädet. Om jag inte starkt gick efter principen att jag alltid ser klart en film jag börjat på så skulle jag stängt av efter exakt 6 minuter. För det var då jag trodde mig veta exakt hur dålig den skulle bli, men nej då! Den blev tusen gånger värre! Maken till en sån outhärdligt tråkig, fånig, meningslös och onödig film har jag aldrig vart med om. Har den någon mening alls? Något av det sämsta jag någonsin sett.
jonbo
2009-06-22
Småputtrande med goda insatser, ungefär lika kargt som landskapet.
TimBuckley
2009-03-07
(rek 4a) Nick Stahl har alltid sedan Clark's "Bully" varit en av mina favoriter i sin ålderskategori & här är han riktigt bra i den ena av filmens två huvudroller. Den andra spelas klanderfritt av Robb, och tillsammans ger de sig iväg på en flykt från samhällets själlösa mekanismer. Sedan skadar det ju heller inte att särskilt Dennis Hoppers intrycksfulla prestation (speciellt en kort stark scen) också inkluderas i filmen. Däremot kan sägas att filmen har ett onödigt långt intro på dryga 30-40 minuter som iofs flyter fint ala 3a, men borde gjorts antingen bättre eller kortare. Å när det gäller manuset så skulle det kunnat utvecklas mer. Men där inte manuset måhända inte är mångbåttnat och faktaspäckat så kompenserar den sorgsna frihetskänslan gott till tonerna av "A fine frenzy". Tyckte sammantaget mycket om filmen. 4a
Spidde
2008-10-15
Bra film som berör. Läs min recension på www.finpop.blogspot.com
paycheck
2008-07-21
Riktigt bra. Nick Stahl är lysande. Rörande film.
Nahkala
2008-07-15
Beskrivningen av filmen passar verkligen inte. Kanonbra film rekommenderas starkt! Anna-Sophia Robb gör en kanoninsats som vanligt.
Robs
2008-06-28
En stark 3:a! verkligen bra! värd att se. BTW, handlingen som någon skrivit tycker inte jag att passar riktigt in.