1.6

Filmen berättar historien om den långa, magra figuren med onaturligt långa armar och ett formlöst, vitt ansikte - som är ansvarig för att ha hemsökt och legat bakom försvinnanden av oräkneliga barn och tonåringar.

Originaltitel Slender Man
Regissör Sylvain White
Manus David Birke
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Joey King, Julia Goldani Telles, Jaz Sinclair, Annalise Basso, Alex Fitzalan, Taylor Richardson, Javier Botet, Jessica Blank, Michael Reilly Burke, Kevin Chapman, Miguel Nascimento, Eddie Frateschi, Oscar Wahlberg, Danny Beaton, Mark Carver

Skapad 2019-11-27 av Stygga-Vargen
Historien om Slender Man tar sin början i juni år 2009, då Victor Surge (eller Eric Knudsen som han egentligen heter) postade en manipulerad bild på somethingawful.com. Bilden föreställer en fig...   Läs mer »

silvertrain
2020-11-17
Tycker mycket om denna rysare! Både läskig och intressant! Gillar att de har gjort en film om Slender man!
2020-08-05
Jag förstår mig inte alls på den här filmen. Vad är poängen med den?
ArvidBååth
2020-07-08
Bra ungdomsspänning. Därav det höga betyget. Såg den med min son, 12 år. Intressant med spänning som delvis byggs upp med chatar och datorer a la 2010-tal.
Suzolid
2020-06-26
Fanns absolut potential men de som skapade filmen hade inget intresse av att ta tillvara på den.
Visse93
2020-06-24
Den var verken spännande eller ryslig.
Hanness
2020-06-21
Hur tänkte de?
Julius
2020-06-18
Inte insatt i "legenden" men tycker nog den fått oförtjänt dålig kritik. Finns definitivt sämre skräckfilmer. Dessutom lite "fräscht" med uteslutande kvinnliga i huvudrollerna.
Samtalsmanicken
2020-03-29
Hur man snabbt och enkelt bryter sönder en modern creepy pasta på bara några sekunder. Orkade inte ens titta klart på filmen.
2019-04-09
Myten om Slenderman är lite intressant om man nu orkar engagera sig i den. Den här filmen däremot... är inte intressant, spännande, ryslig eller ens värd att slötitta på.
WillyV
2019-01-23
Helt okej lightskräckis, där vissa krypscener funkar. Synd att själva monstret inte är tillräckligt utvecklat.