2.3

Slipstream

Den åldrande manusförfattaren Felix Bonhoeffer lever i två skilda världar. I verkligheten och i hans egna inre värld. Han arbetar med ett skript och är nära ett sammanbrott. Plötsligt börjar käraktarer dyka upp i hans liv.

Originaltitel Slipstream
Alternativ titel Slipstream Dream
Regissör Anthony Hopkins
Manus Anthony Hopkins
Genre Drama, Komedi, Science Fiction, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Lana Antonova, Michael Clarke Duncan, Fionnula Flanagan, Saginaw Grant, Anthony Hopkins, Christopher Lawford, John Littlefield, Christian Slater, Jeffrey Tambor, John Turturro, Michael Lerner

hsimpson
2019-05-30
Jag brukar plåga mig igenom kassa filmer innan jag sätter betyget. Här fick det vara nog efter drygt en halvtimme. Life's too short. DVD:n hamnar i soptunnan.
mahasarakam
2018-05-22
Vet inte om den här mycket märkliga filmen är värd 1 eller 5 poäng. Så jag är feg och sätter 3.
fridenpaden
2016-04-30
Filmtipset tycker att Inception och det här skräpet liknar varandra. Det här skräpet liknar ingenting. För mig är det ingenting. Den här skiten ska aldrig nämnas igen. Mitt DVD-exemplar hamnar i soporna.
Salvation_Mind
2014-06-10
En film som det är svårt att riktigt veta vad som är vad, ibland tänkte jag "Vilken ambitiös dynga" och ibland "Fullständigt genial". Måste säga att Anthony Hopkins är en mycket lovande regissör, synd bara att den karriären är för sen. Men filmen rekommenderas för de som vill ha något utöver standard mallen.

2012-12-21
Alternativt, unikt och tänkvärt på flera plan. Kan dock kräva en omtitt för en del klargöranden.

2011-12-07
Hopkins förstår det här med livet. Så bra han är den mannen.
cristian81
2010-08-08
Otroligt ointressant, nästan omöjlig att se klart utan att spola
psyche_delic
2010-01-01
Ahvafan. Jag slår till med en femma. Filmtipset trodde ledsen gubbe, men jag gillade den. Så drömlik att man somnade, fast inte på ett dåligt sätt.
strangeice
2008-04-08
Underbar film! För en som läst om kvantfysik, drogers påverkan på människan, drömmar och drömmarnas värld, lite psykologi och lite om schizofreni etc. så var det en riktigt grym film! Hopkins visar att han har en djup förståelse för livet, och gör det på ett intressant sätt. Film som är värd att se flera gånger så man ser det man inte förstod ifrån första början. 5/5 ! :)
coastaltown
2008-04-05
en fantastiskt psykadelisk resa genom ett storstadsexperiment. jag gillade verkligen klippningen och färgerna (men jag verkar vara den enda?), särskilt scenerna med den gula bilen. det märks hur som helst att hopkins varit med ett tag och kan branschen. han vet hur det funkar och därför kan han leka som han gör. snyggt.