1.8

Slipstream

En äventyrare stjäl en fånge från två prisjägare för att själv kunna håva in pengarna. De två blir jagade av prisjägarna och en vänskap börjar växa fram. Utspelar sig i framtiden.

Originaltitel Slipstream
Regissör Steven Lisberger
Manus Tony Kayden, Bill Bauer
Genre Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Bill Paxton, Mark Hamill, Ben Kingsley, Robbie Coltrane, Bob Peck, Kitty Aldrige, Susan Leong, F Murray Abraham

Robkiller
2020-11-08
I alla fall lite underhållande, men det räcker inte.
precineadd
2013-08-19
underbart, underbart dålig
2012-04-19
Underhållande och underlig film som påminner mer om en äventyrsfilm än sci-fi. Påkostad när det kommer till miljöer och främst musik, så betyget bygger jag knappast på handlingen. Paxton är bra medan Hamill mest verkar besvärad som plufsig polis.
Necross
2009-06-28
Det börjar vansinnigt dåligt, men slutet räddar 2-betyget, tillsammans med bra skådespelare och otroligt bra filmmusik. Snacka om bortslösat att dra in Elmer Bernstein.
scifi
2008-06-02
Riktigt dålig.
Bomkia
2008-01-21
Bra? Nej verkligen inte. Total skräp - njae. Den har budget, den har en relativt ok Mark Hamill som elaking och den har iaf ett originellt manus. 2a.
Razken
2007-01-06
Hmm, letade efter den med ni vet "sagan om ringen killen" =) fast denna "ser" inge bra ut.
drohr
2006-08-01
Ruskigt dålig, allt från manus till skådespeleri. Bland det sämsta jag sett.
_lucifer_
2006-05-11
Det här var inte ens rätt film jag kommenterade.. hehe
_lucifer_
2006-05-11
Helt fantastisk... skön mix på skådespelare, skön storry..men tyvärr lite för tunn vilket drog ner lite på betygen.