Slow West

16-åriga Jay Cavendish reser genom 1800-talets Amerika i jakt på kvinnan han älskar. Han får sällskap av Silas, en mystisk man som jagas av en bandit.

Originaltitel Slow West
Regissör John Maclean
Manus John Maclean
Genre Action, 2010-tal, Thriller, Western
Skådespelare Kodi Smit-McPhee, Michael Fassbender, Ben Mendelsohn, Caren Pistorius, Rory McCann, Jeffrey Thomas, Brooke Williams, Stuart Martin, Kalani Queypo, Erroll Shand, Madeleine Sami, Andrew Robertt, Stuart Bowman, Karl Willetts, Edwin Wright

2020-08-03
Schyst stämning och bra dialog i denna lågmälda western. Lätt roadmovie-känsla, nästan lite Coensk. Men det hela blir aningen för substanslöst för att jag ska gå igång på alla cylindrar. Stark trea. (9/15)
Adoniram
2018-09-28
Västernfilmen är inte död och i rätt händer, som här, kan det bli riktigt bra. Mycket positiv överraskning.
2018-08-28
Jag håller med idaho1981. Stämningsfull men på ett sätt som dock inte suger in mig och jag bryr mig aldrig om någon. Snygg och känns lite äkta på något vis. Men, inte så jag bryr mig. Slät tvåa.
idaho1981
2017-05-14
Annorlunda western, och det gillar jag. Men samtidigt bryr jag mig inte särskilt om karaktärerna och det känns inte riktigt som att det händer så mycket. Bra skådespeleri. Stark tvåa eller svag trea.
WillyV
2017-02-20
Gedigen och underhållande. Lite för kort och enkel (särskilt upplösningen), men genomgående välspelad.
asasae
2016-09-04
Väldigt vacker natur. Men handlingen var inte lika vacker... Ond bråd död, betyg sevärd men inget wow.
haajen
2016-07-17
Väldigt vacker och en njutning att titta på. Det som filmen berättar är medvetet enkelt och griper inte tag i mig riktigt men det är annorlunda och riktigt spännande mot slutet.
Sebbe87
2016-07-06
En mycket bra, spännande och annorlunda western med en lågmäld framtoning. Hade inte så stora förväntningar men blev väldigt positivt överraskad. Filmen innehåller väldigt snygga vyer och miljöer. Fassbender är riktigt skön och lyser i sin roll.
Björkman
2016-04-23
Olik andra westernfilmer på flera sätt. Bra skådespeleri och foto. På minuskontot ligger att det ibland blir lite väl slow och att några småonödiga drömsekvenser skjuts in som ger mer flummig känsla än tillför något. Dialogen klart godkänd, precis som filmen i sin helhet. Stark trea.
amotherscrime
2016-03-18
En annorlunda lågmäld indie-western som inte direkt briljerar men får en ändå att bli inslukad. Spännande, rå och poetisk. Historien känns trovärdig men samtidigt nästan som en saga, fabel eller legend. En historia som man kanske får berättad för sig vid en lägereld i vilda western. Så för er som vill se en typisk John Wayne eller något, detta är inte något för er.