2.2

Slumlord

Det nygifta paret Claire och Ryan flyttar in i ett nytt hus och upptäcker att deras äktenskapliga frågor är det minsta av deras problem.

Originaltitel Slumlord
Alternativ titel 13 Cameras
Regissör Victor Zarcoff
Manus Victor Zarcoff
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Brianne Moncrief, PJ McCabe, Sean Carrigan, Sarah Baldwin, Neville Archambault, Jim Cummings (II), Heidi Niedermeyer, DeForrest Taylor, Thomas Modifica Jr, Andy Gould

StureStenhög
2016-09-25
Det är ju lite av en skräpfilm det här, men det är den sorts skräpfilm som jag gillar att titta på. Man kan väl säga att det är en blandning mellan såpopera och psykopatskräck, en beskrivning som lika gärna kunde vara en förklaring till varför filmen är dålig, men jag tyckte att hopkoket blev ganska kul. Jag gillar att de inte håller igen när det gäller psykopaten, han är verkligen genomvidrig, så vidrig att jag inte kan låta bli att hålla påhonom. Händelseförloppet är väl annars ganska dumt, och karaktärerna beter sig inte direkt trovärdigt, men jag uppskattade iaf slutet. En svag trea blir det, ett betyg som alltså mer speglar nöjet i att se den än dess faktiska kvalitet