2.2

Små Soldater

Med en superprocessor väcks leksakssoldaten major Chip Hazard och hans kommandosoldater till liv. De nya leksakerna har bättre AI än allt annat tidigare och blir ett hot för människorna...

Originaltitel Small Soldiers
Regissör Joe Dante
Manus Terry Rossio, Gavin Scott, Ted Elliott, Adam Rifkin
Genre Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Denis Leary, Kirsten Dunst, Jay Mohr, Phil Hartman, Ann Magnuson, Tommy Lee Jones (röst), Christina Ricci (röst), Ernest Borgnine (röst), Bruce Dern (röst), George Kennedy (röst), Sarah Michelle Gellar (röst), David Cross, Gregory Smith

Robkiller
2020-07-14
Barnfilm som är rätt fjantig, men ändå smått underhållande. Fungerar nog för målgruppen. Får duga för nu.
2018-02-24
små rolig, men otroligt löjlig film!!
Djason
2017-11-21
Ganska lättglömd film. Bra röstskådisar dock.
WillyV
2016-02-20
Smått underhållande i våldet och överraskande "vuxen" i vissa aspekter, särskilt i dialogen småsoldaterna emellan. Däremot så är det en massa andra saker som inte riktigt klickar, som tonaliteten, manuset och skådespeleriet (på människorna). Röstskådisarna, Langella och Tommy Lee Jones, är bäst..
1idiotzebra
2014-08-14
Mysig? familjefilm? Scenerna med barbiedockorna är fan creepy as fuck. Knappast något jag hade visat mitt barn.
swecarlsson
2012-11-25
drömmen som liten, men håller tyvärr inte måttet idag. Vete tusan hur man röstar då :P får bli en trea.
Xenox
2012-08-04
Det var länge sedan jag såg den, men jag minns den som en ganska underhållande familjefilm.
Cramped
2011-12-22
Allan-men-håll-käften-nu
ziferN
2011-09-29
Mysig och helt klart underhållande, kan tänka mig att jag skulle älska denna som liten. Bra tidsfördriv helt enkelt!
TheHorrorfan
2011-06-26