Small Apartments

När en klumpig slacker av misstag tar livet av sin hyresvärd, försöker han göra allt för att göra sig av med kroppen. Det visar sig lättare sagt än gjort.

Originaltitel Small Apartments
Regissör Jonas Åkerlund
Manus Chris Millis
Genre Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Matt Lucas, Billy Crystal, Dolph Lundgren, James Caan, Juno Temple, Peter Stormare, Saffron Burrows, Johnny Knoxville, DJ Qualls, Rebel Wilson, Rosie Perez, Amanda Plummer, David Koechner, Angela Lindvall, Alex Solowitz, David Warshofsky, James Marsden, Tara Holt

RunRiot
2017-08-21
Nope rope på denna. Har otroligt svårt för Matt Lucas karaktär, vilket gjorde att jag knappt orkade igenom filmen. Johnny Knoxville gör dock en ruggigt bra insats och jag undrar varför han inte satsar mer på en skådespelarkarriär.
Alnarp
2017-06-08
Mycket bra, något skruvad och ganska mörk dramakomedi.
2016-03-31
Roligt en stund. Precis som Spun överarbetad med viss skicklighet men utan känsla. (6+/15)
Kiamal
2015-12-23
Märkligt att filmen inte är mer känd.
Ety
2015-09-04
jag zonade ut efter två minuter....
KyLLo
2015-05-15
En nördig och pervers kriminalfilm med udda personporträtt. Först känns det som en vrickad komedi, men sedan blir den allt dystrare. I centrum står en nördig och mentalt efterbliven man som bor i en stinkande lägenhet. Han går ut utan byxor, sitter vid sitt fönster och smygkikar på tjejer i sin kikare samt blåser i sitt stora horn och drömmer sig bort till Schweiz. Dagligen får han mystisk post från sin utflyttade bror. Jag tycker om inledningen med personporträtten och det originella. Humorn är för barnslig för att jag ska uppskatta den, men det finns ändå en viss värme och musiken förmedlar känslor på ett utmärkt sätt. Men filmmakarna verkar tyvärr inte nöjda, utan slänger in både det ena och andra som inte passar in. Filmen blir rörigare, sorgligare och mer osympatisk, vilket leder till att intresset havererar. Det är verkligen synd. Jag tycker att Jonas Åkerlunds Spun är bättre och mer sammanhållen, även om det är en annan typ av film.
dafreakish
2014-07-23
Jag är en av dem som aldrig förstått Åkerlunds storhet som musikvideoregissör. När jag nu för första gången stiftat bekantskap med honom som långfilmsregissör är jag inte särskilt imponerad heller. Ett mischmasch av urknäppa figurer buntade samman utan något större syfte eller poäng. Vad som räddar filmen är att Lucas, Crystal och Knoxville spelar sina karaktärer med sådan övertygelse att man ändå tycker om dem. Utan dessa tre herrar hade det här varit en fullständig katastrof.
Thavox
2014-07-20
Per Gessle har gjort soundtrack! Riktigt bra dessutom. Sorglig film som berör om livets dråpligheter.
ryderup
2014-06-07
Inte så underhållande eller snyggt. Zonade ut och försvann bort efter 30 minuter eller något.
fabbe86
2014-06-07
Helt okej! Sen är Matt Lucas en enastående skådespelare!