2.7

Small Engine Repair

Saker och ting hamnar utom kontroll när tre livslånga vänner kommer överens om att göra en tjänst åt den unga kvinnan som de alla älskar.

Originaltitel Small Engine Repair
Regissör John Pollono
Manus John Pollono
Genre Drama, Komedi, Thriller, 2020-talet
Skådespelare John Pollono, Jon Bernthal, Shea Whigham, Ciara Bravo, Jordana Spiro, Spencer House, Jennifer Pollono, Joshua Bitton, Michael Redfield, Josh Helman, James Badge Dale

StureStenhög
2022-05-30
En dålig inledande akt ger den här filmen en uppförsbacke som den aldrig riktigt lyckas hämta sig från. Jargongen karaktärerna emellan känns otroligt ansträngd, och till en början blir jag enbart irriterad på dem. Irriterande karaktärer kan förvisso fylla sin funktion, men då krävs det att det känns autentiskt, och det gör det alltså inte här. Det blir dock bättre när filmen tar en oväntad vändning och frågor kring lojalitet och moral sätts på sin spets. Den delen hanteras bra, och det gör det bara ännu mer frustrerande att de har gjort ett så dåligt jobb med att etablera karaktärerna. Det landar på en ganska stark tvåa